פוענח פיגוע התאבדות בתל אביב שבוצע בחודש אוגוסט בהכוונת מפקדת

פוענח פיגוע התאבדות בתל אביב שבוצע בחודש אוגוסט בהכוונת מפקדת החמאס בתורכיה – בחקירה משותפת של היחידה המרכזית במחוז תל אביב ושירות הביטחון הכללי נחשפה תשתית חמאס מאזור שכם, הוסגרו שני מטענים מוכנים לשימוש לפיגועים נוספים ונעצרו שמונה מחבלים.

ב-18.8.2024 בשעות הערב, התרחש פיצוץ רב עוצמה של מטען חבלה ברחוב הלח"י בתל אביב, שבעקבותיו פונה פצוע באורח בינוני ונזק נגרם למבנים ורכוש. כוחות גדולים של מחוז תל אביב הגיעו לזירה והחלו בסריקות ואיסוף ממצאים.

מהחקירה עלה כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא ג׳עפר מונא, פעיל חמאס משכם, שנהרג בעת ביצוע הפיגוע. כמו כן, החקירה הובילה לחשיפת תשתית חמאס באזור שכם, שקיבלה הנחיות ממפקדת החמאס בתורכיה לבצע פיגועי תופת בישראל.

בתוך כך נעצרו פעילי חמאס משכם, ששימשו כראשי התשתית ועמדו בקשר עם עבאדה בלאל, מגורש "עסקת שליט", בכיר במפקדת החמאס בתורכיה שבהנחייתו בוצע פיגוע ההתאבדות. עוד עלה בחקירה כי אחד מהפעילים טס מספר פעמים לתורכיה, קיבל כסף למימון חומר הנפץ והמטען וכן קיבל הדרכה מאנשי חמאס תורכיה על הרכבת מטעני חבלה.

במסגרת החקירה הוסגרו שני מטענים מוכנים לשימוש מחומר TATP במשקל של כ-4 קילו ואותרו כ-4 ק״ג TATP אשר יועדו לטובת מימוש פיגועים נוספים בשטחי ישראל. כמו כן, נתפסו 111 אלף שקלים שהועברו ממפקדת החמאס בתורכיה לשימוש התשתית.

תגובות

תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

תגובה באמצעות פייסבוק

כתבות אחרונות:
הבהרה בעניין זכויות יוצרים:

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

דיווח על פריט