אזעקות בתל אביב

כוחות צבא שהוזעקו למקום התקשו לסלק את הפורעים שסירבו לעזוב את השטח והתעמתו עם הלוחמים. רק כעבור כשעה נהדפו הפורעים בחזרה לכפר על ידי כוחות מג"ב שהוקפצו אף הם למקום. לאחר האירוע, הטיל מח"ט הגזרה צו שטח צבאי סגור על המקום כדי למנוע הישנות של אירועים כאלו מצד ערבים ופעילים זרים.

מדובר באירוע הראשון שמתרחש בעונה הנוכחית במהלך המסיק שמנוצל מדי שנה על ידי הערבים וארגונים זרים לטובת התפרעויות אלימות, אירועי טרור ואיסוף מידע, שמבוצעים בחסות ההתקרבות לישובים שמעניק מסיק הזיתים הערבי.

"המסיק הוא רק התירוץ שלהם להתקרב בכסות תמימה לישובים היהודים", אומרים בפורום מאבק על כל דונם שעוקב אחר פעילות הרש"פ ביו"ש. "הם תגיד יגיעו במסווה של חקלאים תמימים שבאו בסך הכל למסוק זיתים, וברגע שיוכלו הם יתקפו מיד ויתעמתו עם הכוחות. אלו אותם אנשים בכל שנה שעוברים בין הגזרות, מבעירים את השטח ומחוללים פרובוקציות אלימות".

לדברי אנשי הפורום, "הבעיה הגדולה היא שבמערכת הביטחון לא רק שנמנעים מלעצור את אותם הפורעים, אלא אפילו לא טורחים כמעט להעביר את המידע לדרגי השטח שסבורים בכל פעם שמדובר בחקלאים תמימים – למרות שסקירה קצרה של הפרצופים בכל אירוע מגלה שמדובר במחבלים בעבר ובהווה שכל מטרתם היא לייצר פרובוקציות והתפרעויות".

"על כל אחד משורת הפורעים הללו קיים אצלנו בפורום תיק הפללה מלא שאף הועבר במספר פעמים למערכת הביטחון, וחושף פעילות אלימה שיטתית וקבועה לאורך שנים. אתמול נוכחנו שוב לראות שהמחדל נמשך ובמערכת הביטחון אפילו לא עשו את המינימום כדי למנוע את אירועי המסיק האלימים גם השנה", הוסיפו בפורום.

תגובות

תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

תגובה באמצעות פייסבוק

כתבות אחרונות:
הבהרה בעניין זכויות יוצרים:

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

דיווח על פריט