אלפים מחו מול משרדי מח"ש: שימוש במכתזיות, אלימות משטרתית, 25 עצורים

הפגנה על רצח אהוביה סנדק ז"ל. צילום: אלעזר ריגר
אביו של אהוביה: נערי ונערות הגבעות מיישבים את ארץ ישראל ואוהבים את רגביה • הרב דוד פנדל: לסגור את ימ"ר ש"י • צביעות המשטרה בשימוש במכתזית - חרדים וימנים כן, שמאלנים לא

מעל שלושת אלפים איש הפגינו הערב (מוצ"ש) מול משרדי המחלקה לחקירות שוטרים בהר חוצבים בירושלים. האלפים קראו "לסגור את ימ"ר ש"י" ו-"לא לטייח את רצח אהוביה סנדק ז"ל".

הרב דב ליאור שליט"א פתח את ההפגנה ונשא דברים במקום. האלפים מכל רחבי הארץ נשאו שלטים עם תמונתו של אהוביה.

הרב דב ליאור. צילום: אלעזר ריגר

הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות נשא דברים לקהל. "גם רוצח בשגגה נקרא רוצח. קחו אחריות על הרצח הזה. איזה גוף במדינה חוקר את עצמו? איפה ראינו ששוטרים יחקרו שוטרים? אין גוף בעולם שחוקר את עצמם".

"לסגור את ימ"ר ש"י" – הרב דוד פנדל. צילום: אלעזר ריגר

"אנו קוראים לסגור את ימ"ר ש"י, נבלה יצאה מכם קודם כל לעשות סטופ. ואז לחקור איך קרה המוות המיותר הזה. אנחנו רוצים אחדות וחיבורים. אני מהדרום מרגיש מחובר למרכז וללב. שולחים ברכה ואהבה לשומרון. אתם השליחים שלנו." הוסיף הרב.

במהלך ההפגנה, ארוסתו של אהוביה סנדק ז"ל, שלהבת גולדשטיין הותקפה בידי שוטרים.

מספר מפגינים נפצעו מאלימות המשטרה. כניסתו של אמבולנס מד"א שהגיע לפנות מפגינים פצועים, נמנעה ע"י המשטרה לדקות ארוכות. סמוך לחצות הסתיימה ההפגנה.

כ-25 מפגינים נעצרו במחאה. חלק מהעצורים מדווחים על אלימות שוטרים כנגדם. עו"ד נתי רום מסייע לעצורים בתחנת המשטרה מטעם ארגון חוננו.

מפגין שנפצע מאלימות המשטרה

לפי חדשות 12, ישנה הערכה כי השוטרים אשר מעורבים בהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל לא יועמדו לדין ואילו ארבעת הנערים שנפצעו מניגוח הרכב ע"י המשטרה, יועמדו לדין על יידוי אבנים לעבר ערבים, ואחד או שניים מהם בהמתה בקלות דעת.

אהוביה סנדק ז"ל וארוסתו שלהבת

אברהם, אביו של אהוביה, נשא דברים בהפגנה: "איבדנו את אהוביה שלנו בשל שנאת החינם המופנית לנערי ונערות הגבעות, אלה המיישבים את ארץ ישראל והאוהבים את רגביה. ההתיישבות תמיד קבעה את גבולות ארצינו, הנערים יודעים את מה שאנחנו שכחנו".

"נעשתה נבלה בישראל" – אברהם סנדק. צילום: אלעזר ריגר

סנדק הוסיף: "אנחנו מבקשים הסברים: מדוע לא קיבלנו הודעה רשמית על מות בננו, מדוע שכב מוטל שעות בשטח מבלי שפינו אותו? מדוע נעצרו חבריו למעוז ימים כה רבים?

נבלה נעשתה בישראל. אנחנו דורשים תיקון. לא ייתכן שהמשטרה תחקור את עצמה. בנוער מטפל מפלג נוער ולא יחידה לפשעים חמורים. לכן, אנו קוראים לסגירת יחידת ימ"ר ש"י".

שוטרי היס"מ היכו ועצרו באלימות נערים שמחו וחסמו את הכביש. שלוש מכתזית התיזו נוזלים לעבר המפגינים במטרה לפנות את הכביש, אך ללא הצלחה.

יש לציין כי משטרת ירושלים הפעילה את המכתזיות רק בשבועות האחרונים כאשר פעילי ימין וחרדים הפגינו. במשך כחצי שנה מתקיימות הפגנות השמאל בבלפור ואילו המשטרה הפעילה את המכתזית פעמים בודדות וספגה לחצים אשר גרמו להפסקת השימוש בה כנגד מפגיני השמאל.

מכתזית משטרה. צילום: ידידיה גרוסמן

לדוגמא, בסוף השבוע שעבר התיזה מכתזית המשטרה כנגד מפגיני הימין, ועצרה המשטרה מספר מפגינים. לעומת זאת, הערב (מוצ"ש) מאות מפגיני השמאל חסמו את אותו המקום, אך לא נעצר אף מפגין ולא היה שימוש במכתזית.

זה המקום להזכיר כי עורך 'חדשות ימנים' קיבל קנס בסך 500 ש"ח כאשר צילם מעצר אלים ונטען כי הפריע לתנועה. אך כאמור, הערב צעדו באותו המקום מאות פעילי שמאל ולא ניתן אף קנס.

הפגנות הציבור החרדי. ארכיון. צילום: אלנתן אמיתי

כאשר השתמשה המשטרה במכתזית, לא היססה להתיז נוזלים אף למרפסות הבניינים הסמוכים. בבתים אלה גרות משפחות חרדיות. בשבוע שעבר אף התיזה המשטרה זרם מכתזית לעבר קברו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל סמוך לצומת בר אילן בירושלים.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק