תלונה לקתצ: עוכבו לחיפוש סמוך למצעד הגאווה רק בשל היותם חרדים

צילום: דביר גופשטיין, חדשות ימנים
ארגון חוננו הגיש תלונה לקת"צ בגין עיכוב לחיפוש של שלושה בחורי ישיבה חרדים, שכלל גם הפשטה לבוקסר, רק כיוון שהעזו להתקרב למיקום מצעד הגאווה בתל אביב

ארגון חוננו הגיש תלונה לקצין תלונות הציבור בגין השפלה שעברו שלושה בחור ישיבה חרדים, שנקלעו בסמוך למצעד הגאווה בתל אביב. הבחורים עוכבו לחיפוש, עברו חיפושים בהפשטה עד לבוקסר ועוד, רק עקב חזותם החרדית. לפי התלונה למשטרה לא היה מידע מודיעיני בעניינם, הם לא עוררו מהומות, לא היו בעלי עבר פלילי ונראה שלא היתה הצדקה למעצרם.

בתלונה נכתב כי השלושה, תלמידי ישיבה מבני ברק, נסעו ביום שישי הים הנפרד בתל אביב (חוף שרתון), כשהם לא יודעים כי באותה עת אמור להתקיים באזור מצעד הגאווה, אשר כלל כינוס בחוף הסמוך לחוף הנפרד.

בדרכם לחוף עוכבו השלושה לחיפוש על ידי שוטרים שהיו במקום. לא עזרו הסבריהם כי הם הולכים לחוף הנפרד, לא הפצרותיהם כי לא באו לעשות דבר מה בקשר לא מצעד, לא תכולת התיק שנשאו עימם – שהכיל אבטיח, ולא העובדה כי לאיש מהם אין עבר פלילי ווודאי שלא מידע מודיעיני כלפי אי מי מהם.

השלושה עברו חיפוש בהפשטה עד לבוקסר, דבר המותר רק כאשר ישנו חשד סביר כי האדם מסתיר בגופו דבר העלול לשמש לעבירה.

עו"ד מנשה יאדו תקף את התנהלות השוטרים "הפשטה המשפילה של המתלוננים נעשתה אך ורק על יסוד פרופייליג ורק בגלל שהם חרדים. כך גם נאמר להם – עילת העיכוב וההפשטה היא בהיותך חרדי!".

עוד ציין עו"ד יאדו כי לשוטרים היו מגנומטרים בעמדת הבידוק, אך למרות שיכלו להשתמש בהם בחרו לערוך חיפוש בהפשטה. "זה שיטור יתר על חשבון פגיעה חריפה בזכויות הפרט. התיוג של חרדים מעצם היותם חרדים, בלי מידע מודיעני, נסיבות מחשידות – הוא תיוג גזעני דמוני ודמיוני כאחד. תיוג זה פוגע בכל הציבור החרדי, אשר לא אמור להתחיל לחשוש לחיפושים בהפשטה".

"יום חגה של הקהילה אינו יום אידו של הציבור החרדי", ציין עו"ד יאדו והוסיף "אודה על טיפולכם הן במקרה הבודד והן בהפקת לקחים לעתיד, בפרט במקום בו מתקיים המצעד סמוך למקום כינוס של חרדים".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק