שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל סיכלו תשתית ריגול של שבעה

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל סיכלו תשתית ריגול של שבעה אזרחים ישראלים, שפעלו עבור גורמי המודיעין האיראניים ואספו מודיעין על בסיסי צה"ל ותשתיות אנרגיה

במסגרת פעילות סיכול משולבת של שב"כ, יאחב"ל בלהב 433 ואמ"ן, נעצרו לחקירה שבעה אזרחים ישראלים, יהודים, תושבי חיפה והצפון אשר הופעלו על ידי סוכנים איראניים וביצעו משימות ביטחוניות שונות עבורם.

בין חברי התשתית שנעצרו – אזיז ניסנוב, אלכסנדר סדיקוב, ויאצ'סלב גושצ'ין, יבגני יופה, יגאל ניסן ושני קטינים שלא ניתן לפרסם את שמותיהם.

מהחקירה עלה כי מזה למעלה משנתיים ביצעו החשודים שורה של משימות ביטחוניות שונות עבור גורמי המודיעין האיראניים, וזאת בהכוונתם של שני סוכנים מטעם המודיעין האיראני – "אלחאן" ו"אורחן", תוך שחברי התשתית מודעים לכך שהמידע שהם מעבירים לסוכנים פוגע בביטחון המדינה, ובחלק מהמקרים אף יכול לסייע לאויב לטובת מתקפת טילים.

התשתית ביצעה מאות של משימות איסוף מידע על בסיסי צה"ל ברחבי הארץ, בדגש על בסיסי חיל האוויר וחיל הים, נמלים, מיקומי מערכות כיפות ברזל ותשתיות אנרגיה, בהן תחנת הכוח בחדרה, כל זאת בתמורה לתשלום של מאות אלפי דולרים, אשר בוצעו בין היתר באמצעות מטבעות קריפטוגרפים. הפעילות כללה צילום ותיעוד של האתרים השונים אותם העבירו חברי התשתית לידי הסוכנים. במסגרת המשימות נעזרו חברי החוליה בציוד מתקדם וייעודי שרכשו מבעוד מועד לטובת מימוש המשימות, הכל בהנחיית הסוכנים האיראניים.

עוד עלה מהחקירה כי חברי התשתית התבקשו לאסוף מידע אודות מספר אזרחים ישראלים לבקשת הסוכנים האיראניים, ובהמשך לכך אספו מידע כאמור גם במסגרת מעקבים שערכו על חלק מהיעדים.

תגובות

תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

תגובה באמצעות פייסבוק

כתבות אחרונות:
הבהרה בעניין זכויות יוצרים:

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

דיווח על פריט