שיא של כל הזמנים: כששת אלפים יהודים עלו לתפילות חג

שיא של כל הזמנים: כששת אלפים יהודים עלו לתפילות חג הסוכות בהר הבית, זינוק מרשים של מעל 11% מהשיא הקודם, למרות המלחמה.

5,928 התפללו בהר הבית בימי הסוכות, מספר שיא לחג, שהיה פתוח השנה פחות ימים בחול המועד, על המתפללים נמנו רבנים רבים, ראשי ישיבות וחברי כנסת לשעבר.

במינהלת הר הבית הופתעו מהזינוק במספר העולים. הצפי היה שלילי גם בעקבות הירידה במספר ימי הפתיחה השנה שחלו בשישי ושבת, וגם בעקבות מלחמת התקומה שכעת בשיאה בלבנון. מספר הנפגעים הרבים בשורות היהדות הדתית, וריתוקם של רבים מן העולים הוותיקים בחזיתות, בבתי החולים ובבתים.

אלפי העולים התפללו בהר הבית את תפילות החג. שחרית, הלל והושענות, מוסף ומנחה. רבים נטלו לולבים וערבות, והשתחוו אפיים ארצה לפני השם.

מינהלת הר הבית העמידה לשירות העולים סוכה וציליות, מדריכים וכיבוד קל. סבסוד הסעות לעליות מאורגנות של יישובים ומשפחות. חטיפים ושוקולדים לילדים להנעמת ההמתנות.

המשטרה איפשרה עליות בקבוצות גדולות. לפעמים אף של מאה וחמישים איש בקבוצה ואף יותר. הר הבית היה רגוע ושקט לחלוטין בכל ימות החג, לאחר שהמשטרה הרחיקה ממנו מתנכלים וחשודים באלימות וטרור.

מפכ"ל המשטרה עלה בעצמו לבחון את הסדרי העלייה ואת ההתנהלות בשטח, יחד עם מפקדי המחוז והמרחב ששהו במקום כל ימות החג, כדי לחזק את הבטחון במקום.

ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים סיכם את עליות החג: "ברכות לאלפי העולים להר הבית לרגל החג. שיבת ישראל להר הבית הולכת ומתעצמת. תודה גדולה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולשכתו, למפכ"ל המשטרה, למפקד המחוז, מפקד המרחב, מפקד יחידת המקומות הקדושים ומפקד הר הבית, לשוטרים ולמאבטחים על העבודה המורכבת בתנאים ייחודיים, על דאגתם לצמצם את הפגיעה בעולי הר הבית".

תגובות

תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

תגובה באמצעות פייסבוק

כתבות אחרונות:
הבהרה בעניין זכויות יוצרים:

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

דיווח על פריט