שוחררו החקלאים מהלינץ' בשומרון

צילום: דוברות בתי המשפט

ביהמ"ש השלום בפתח תקווה הורה לפני זמן קצר (חמישי) על שחרורם של שלושת החקלאים היהודים שנעצרו השבוע, לאחר שעברו לינץ' על ידי ערבים סמוך לישוב מעלה שומרון. בדיון דחה ביהמ"ש את בקשת המשטרה לשחרור בתנאים מגבילים מחמירים, ושחרר שניים מהחקלאים בהרחקה מהקרקע למספר ימים וחקלאי נוסף למספר ימי מעצר בית, כך שבעוד מספר ימים כבר יוכלו לשוב לקרקע היהודית.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שייצג את החקלאים מסר "המשטרה ביקשה לשחרר את החשודים בתנאים מגבילים מחמירים ביותר, לרבות מעצרי בית, הפקדות, ערבויות והרחקות. ביהמ"ש כעיקרו דחה את בקשת המשטרה, בראש ובראשונה לגבי הדרישה להרחיק אותם מהשטח בו הם עובדים. ביהמ"ש דחה את הבקשה וקבע שזה לא ראוי שללא פעולות חקירה יש לקבוע תנאים כה מחמירים.

לגבי אחד החקלאים ביהמ"ש קבע כי במשך שבוע הוא יהיה בתחומי החווה שלו, ובעוד שבוע ימים יוכלו כולם לחזור לשגרה ולעבד את הקרקע. אני מקווה שהצד השני יבין שהאמצעים בהם נקטו כדי להרחיק את האנשים ממקום עבודתם ומהשטח שלהם צריכים להיות בדרכים אחרות".

יו"ר מוא"ז שומרון יוסי דגן ברך על ההחלטה "מברך על החלטת בימ"ש, ההחלטה נכונה, טוב שמשטרת ישראל הבינה וביקשה את השחרור, וטוב שבימ"ש הורה על שחרורם של החקלאים.

החקלאים שהותקפו הם אזרחים נורמטיביים ושומרי חוק, אשר המון ערבי משולב ביצע בהם לינץ'. הם הקורבנות ולא התוקפים, ומדינת ישראל צריכה להעלות אותם על נס. ידע כל אזרח, שוטר או חייל אשר יותקף ע"י מחבלים מהרש"פ וישתמש בנשקו בכדי להגן על חייו שיקבל את הגיבוי המלא, וכך צריך להיות."

נציין כי דגן, סייע לשחרורם ולפני מספר ימים שיגר מכתב למפקד משטרת מחוז ש"י, ניצב משה ברקת. במכתבו הסביר דגן כי החקלאים שעבדו בשטח שנרכש והוסדר כדין, עמדו מול התקפה המונית שסיכנה את חייהם בצורה ממשית, ולולא השתמשו בנשקם להגן על חייהם האירוע כולו היה מסתיים אחרת.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק