רגעי ההכרעה: ישראל בדרך לבחירות שלישיות

View of a voting notes at a voting station in Jerusalem, during the Knesset Elections, on September 17, 2019. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ????? ?????? ???? ????? ???? ???? ?????

הלילה בחצות יפקע המנדט בן השלושה שבועות שהעניק נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, לכנסת על מנת שאחד מחבריה ינסה להרכיב ממשלה לאחר שראשי שתי המפלגות הגדולות לא הצליחו בכך. מכיוון ואף אחד מ120 חברי הכנסת לא הצליח לגייס 61 חתימות עבורו, הכנסת תפוזר וישראל תצא למערכת בחירות שלישית, תוך פחות משנה אחת.

אתמול (שלישי) הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיזור הכנסת, והיום היא תצטרך לעבור אישור של שלוש קריאות במליאת הכנסת, שתצביע עליו לקראת חצות. מטרת החוק היא שהכנסת היא זאת שתוכל לקבוע את תאריך הבחירות, אחרת הבחירות היו נערכות על פי החוק 90 יום לאחר הפיזור, וזה היה יוצא בחג הפורים.

בתוך כך, בימים האחרונים התקבלה החלטה בין כל סיעות הכנסת כי הבחירות לכנסת ה-23 יערכו בתאריך ו' אדר, 2.3, למרות שמדובר ביום שני ולא ביום שלישי כמקובל. ההחלטה להקדים את הבחירות נבעה מבקשתו של יו"ר ארגון יד לבנים שאמר שבז' אדר הוא יום הזיכרון לחללי צה"ל אשר מקום קבורתם לא נודע, ועל כן לא ראוי שביום זה יתקיימו הבחירות.

במערכת הפוליטית מעריכים כי אפסו הסיכויים שתקום כאן ממשלה בשעות הקרובות ומדינת ישראל בדרך לבחירות נוספות. אתמול נמשכו החלפת האשמות בין כחול לבן לבין הליכוד מה שיקשה עוד יותר על הסיכויים להקמת ממשלת אחדות ברגע האחרון.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פנה אתמול לנתניהו והפציר ממנו לוותר על החסינות ולבוא למשא ומתן על ממשלת אחדות. נתניהו השיב לגנץ כי מדובר בספינים ואין ברצונם לשבת איתו יחד לממשלה. גורמים בליכוד ציינו כי בליכוד בחנו את ההצעה של כחול לבן, אך משנודע להם שאם נתניהו יודיע על ויתור של החסינות זה תנאי לפתיחה מחודשת של המו"מ, הם הבינו שמדובר בדרישה לא רצינית.

כמו כן, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר גם הוא את נתניהו. בחשבון הפייסבוק שלו כתב ליברמן כי נתניהו הוא סוכן של גורמים עלומים ועשירים ממקומות שונים בעולם. "לאחרונה אני מזהה קפיצת מדריגה בהשמצות, בסילופים ובגרסאות זדוניות נגדי באופן אישי ונגד משפחתי וסביבתי הקרובה, היוצאים מבית היוצר של רחוב בלפור" כתב ליברמן.

במקביל, מפרסם הבוקר הכתב הפוליטי של תאגיד השידור הישראלי, זאב קם, כי ישנה ביקורת קשה במפלגת ימינה על כך שנתניהו לא עשה מאמץ אמיתי לנסות ולהביא את ליברמן לממשלת ימין צרה. לטענת בכירים בימינה, רה"מ לא נקף אצבע בימים האחרונים כדי ללחוץ על החרדים, ולהביא מהם הישג כלשהו בנושאי דת. לטענתם, זה מעיד על כך שנתניהו חיפש ללכת לבחירות.

בנצי גופשטיין, מאנשי תנועת עוצמה יהודית אשר נפסל בבחירות הקודמות על ידי בג"צ, הגיב לדיווח ואמר " בושה שימינה דורשים להתקפל בנושאים דתיים". כמו כן, רמז גופשטיין כי מדובר באיילת שקד ובדיווחים על כך שהיא בוחנת את האפשרות לרוץ עם ליברמן בבחירות הקרובות.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק