רבש"צ עמיחי תובע את פעיל השמאל בגין פרסום לשון הרע

אריק אשרמן, צילום: ויקיפדיה

רבש"צ עמיחי תובע את הרב אריק אשרמן מארגון 'תורת צדק' בגין פרסום לשון הרע בפוסטים שקריים אותם הפיץ ברשתות החברתיות. למרות פניית הרבש"צ לאשרמן בבקשה להסיר את הפרסומים השקריים, סרב אשרמן למחקם. בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, מבקש הרבש"צ להורות לאשרמן להסיר את הפרסומים, לשלם לרבש"צ פיצויים על סך 50,000 ₪ ולפרסם התנצלות ראויה.

הפוסטים המדוברים פורסמו בשבוע שעבר, לאחר שהתפתח אירוע בין מתיישבים יהודים לפלסטינאים. לטענת המתיישבים פלשו מספר ערבים עם טרקטורים לאדמות חקלאיות מעובדות וביצעו שם חריש משחית. הערבים פגעו ביבול חיטה לפני קצירה, ואף דרסו את אחד המתיישבים שניסה לחסום את הטרקטורים בגופו.

מנגד, לטענת הערבים, וכפי שפרסם הרב אריק אשרמן, היו הערבים רשאים להשחית את היבול שכן מדובר בקרקע בבעלות ערבית פרטית.

לפי כתב התביעה, שעות ספורות לאחר האירוע צייץ אשרמן בחשבון הטוויטר האישי שלו ופרסם בדף הפייסבוק של עמותת 'תורת צדק' אותה הקים תמונה של הרבש"צ, וטען כי הוביל מתנחלים לתקוף ערבים שעסקו כביכול בחקלאות, ואף סיפק להם גז מדמיע נגד הערבים.

בתמונה: אחד מן הפוסטים המדוברים מתוך התביעה

אשרמן פרסם את הפוסט בדף הפייסבוק של העמותה, ולאחר מכן שיתף אותו. הפוסט נכתב בעברית ובאנגלית, ושותף על ידי אנשים נוספים ברשתות החברתיות.

לפי כתב התביעה "זהו פרסום שקרי לחלוטין, חסר בסיס וחסר קשר למציאות, שכן התובע לא הוביל אחרים לתקוף ולא נכח במקום בזמן החיכוך.. התובע הגיע למקום מתוקף תפקידו כרבש"צ עמיחי, זאת רק לאחר שהגיעו למקום כוחות הביטחון ולאחר שהאלימות נסתיימה".

עוד נכתב כי התמונה אותה פרסם אשרמן צולמה לאחר שהאירוע האלים הסתיים ולאחר שכוחות הביטחון הגיעו, אולם בפוסט נטען כאילו הרבש"צ נכח במקום בזמן האירוע והוביל אותו, "וזו טענה שקרית וחסרת שחר".

בתביעה פורט כי הפרסום הינו "מבזה, משפיל ומצייר את התובע כאדם שמשתמש לרעה בסמכותו כאיש ביטחון.." עוד נכתב כי הפצת תמונתו של הרבש"צ באמצעות הרשת החברתית לערביי הסביבה עלולה להביא לפגיעה ממשית ברבש"צ "הפרסום נושא בחובו כוח מסית ומסוכן עבור התובע, והיות ומדובר בפרסום שווא מובהק יש להסירו לאלתר".

הרבש"צ אכן פנה לאשרמן מספר שעות לאחר פרסום הפוסטים, הבהיר לו כי מדובר בפרסום שקרי ודרש ממנו להסיר את הפרסום לאלתר. אשרמן לא שעה לדברי הרבש"צ, השיב לו כי הוא סומך על המקורות הערביים שלו והזמין את התובע למסור לו את 'גרסתו'.

לאחר פניית הרבש"צ הוסיף אשרמן הערה לפוסט לפיה הרבש"צ מכחיש את הנכתב בפוסט, אולם לא הסיר את הפרסום והותיר את תמונת הרבש"צ במקומה – בה הוא מסומן כמי שהוביל תקיפה נגד חקלאים פלסטינאיים, כביכול.

בסוף התביעה נכתב כי הרבש"צ מבקש להורות לאשרמן ולעמותה המדוברת להסיר לאלתר את הפרסומים, לשלם לו פיצוי כספי בסך 50,000 ₪ ולפרסם התנצלות ראויה.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג את הרבש"צ מסר "ארגוני השמאל נלחמים במתיישבים בין אם בשטח, בין אם ברשת. אנחנו נדרשים לעמוד מול מלחמה לא הוגנת גם כשהיא ברשת. מקווים ומאמינים שאשרמן יתן את הדין על הפרסום השקרי, המסית, המסכן והפוגע, אותו סירב להסיר למרות בקשת התובע והסבריו כי מדובר בפרסום שקרי".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק