ראש הממשלה נתניהו מושך את בקשת החסינות: ״לא אתן ליריביי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל״

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (שלישי) על כך שהוא מוותר על בקשת החסינות. ההודעה על הויתור הגיעה שעה קלה לפני שכחול לבן כינסה את הכנסת, על מנת להקים את הוועדה שתדון בחסינות.

בפוסט שפרסם ראש הממשלה בעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב לאזרחי ישראל כי "בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארה"ב בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות".

לדברי נתניהו "זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי "רק לא ביבי". במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה".

"מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב – החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך" הוסיף ראש הממשלה.

עוד כתב נתניהו כי "לפני דקות אחדות הודעתי ליו"ר הכנסת שאני מושך את בקשת החסינות. בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו, לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל. כפי שעשיתי כל חיי, אמשיך להשקיע את כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל" כתב ראש הממשלה בסוף הפוסט.

בשמאל הגיבו להודעתו של נתניהו וקראו לו להתפטר מתפקידו. יו"ר כחול לבן, בני גנץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב:‏ "נתניהו הולך למשפט-חייבים להתקדם. בפני אזרחי ישראל ניצבת בחירה ברורה: ראש ממשלה שיעבוד עבורם או ראש ממשלה שעסוק בעצמו. אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים".

מנגד, במפלגת עוצמה יהודית חיזקו את ראש הממשלה, אך הדגישו שזה לא על גבי מנדט לוויתורים על ארץ ישראל. "אנחנו מצרים על החלטתו של נתניהו למשוך את בקשת החסינות. החסינות היא אכן אבן יסוד בדמוקרטיה, ונתניהו צריך לעמוד על זכותו העקרונית לקבל אותה. לצערנו, הסיכויים שנתניהו יזכה למשפט צדק כשהיועץ המשפטי לממשלה הוא אביחי מנדלבליט הם קלושים. עם זאת, ההחלטה של נתניהו להסיר את החסינות לא מעניקה לו מנדט לקדם תכניות שיפגעו בארץ ישראל ובהתיישבות" נכתב בהודעת המפלגה.

צילום: קובי גדעון / לע"מ

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק