עתירה: לחשוף שמות העוזרים המשפטיים ושיוכם לשופטים

צילום: דוברות בתי המשפט

התנועה למשילות ודמוקרטיה הגישה היום (חמישי) עתירה לחופש מידע לקבלת כל שמות העוזרים המשפטיים במחוז צפון וחיפה, ואת שמם של השופטים שתחתם הם עובדים.

העתירה באה לאחר שבקשה מקורית בענין שהגיש עו"ד אליעזר סגל בינואר השנה, נדחתה על ידי הממונה לפי חוק חופש המידע בהנהלת בתי המשפט בטענה כי המידע המבוקש מהווה פגיעה בפרטיות. פניה חוזרת של עו"ד סגל בחודש מרץ השנה נדחתה בתחילת יוני, בטענה כי הבקשה כרוכה בהקצאת משאבים ומצריכה עשרות שעות עבודה בפנייה לגורמים שלישיים, אשר יש בהן כדי לשבש את עבודת הרשות ולעכב באופן ניכר את השירות בעבודתה.

העתירה מבקשת להורות להנהלת בתי המשפט למסור את המידע המבוקש לאור ההפרה של הוראות חוק חופש המידע.

עו"ד זאב לב מהתנועה למשילות ודמוקרטיה ציין כי במענה לבקשה המקורית, "מערכת המשפט לא שקלה כלל את העניין הציבורי שבחשיפת המידע וכלל לא ערכה איזון כלשהו בין הזכות לפרטיות ובין עקרונות חופש המידע, האינטרס הציבורי והעניין הציבורי שבחשיפת המידע."

היועץ המשפטי של התנועה, עו"ד שמחה רוטמן מוסר כי דחיית הבקשה לחופש מידע שהגיש עו"ד סגל "הייתה ועודנה תמוהה ביותר. שמו של אדם והיותו מועסק בתפקיד במערכת המשפט אינם מהווים כלל מידע פרטי כהגדרתו בחוק הגנת הפרטיות, וממילא מסירת מידע זה במענה לבקשת חופש המידע אינו מהווה פגיעה בפרטיות."

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק