ערבי רדף אחר ילדים עם סכין – תיק החקירה נסגר

בקיץ האחרון רדף בן מיעוטים אחר שלושה ילדים חרדים באמצעות סכין, סמוך לקניון במבשרת ציון. תיק החקירה נסגר ונפתח, אך למרות תיעוד מצלמות האבטחה התומך בגרסת הילדים, נסגר התיק שנית על ידי התביעות. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו הגיש ערר על ההחלטה "אירוע חמור של ניסיון דקירה על רקע אנטישמי. יש לעצור את החשוד בטרם יבצע את מזימתו בשנית".

בצהרי יום שישי בחודש ספטמבר האחרון דיווחו שלושה ילדים כי בן מיעוטים רדף אחריהם באמצעות סכין סמוך לקניון רמי לוי במבשרת ציון. שוטרים שהוקפצו למקום לא מצאו חשודים, התיק נסגר מחוסר ממצאים והמשטרה חששה שהילדים בדו את הדיווח מליבם. לאחר פניית ארגון חוננו השיגה המשטרה את תיעוד האירוע ממצלמות האבטחה של הקניון, התומך אחת לאחת בגרסת הילדים. למרות זאת, החליטה מחלקת התביעות של המשטרה לסגור את החקירה בשנית.עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הילדים הגיש ערר לפרקליטות המדינה על החלטת תביעות המשטרה. בערר פירט עו"ד בלייכר את השתלשלות התקיפה. שלושת הילדים הינם תלמידי ישיבת חב"ד מירושלים כבני 13-14, שהלכו לעשות 'מבצעים' של הנחת תפילין ותקיעת שופר בקניון מבשרת.

בסיום פעילותם בקניון יצאו הילדים לכיוון הכביש הראשי, כאשר על המדרגות המובילות אליו פגשו את התוקף ובן מיעוטים נוסף. התוקף וחברו שאלו אותם שאלות בנוגע למעשיהם, החלו להקניט אותם ולצעוק עליהם. הילדים התרחקו במהירות לעבר תחנת האוטובוס, כאשר הבחינו בתוקף שולף מאחת משקיותיו סכין ארוכה ודולק אחריהם בריצה מהירה. "למרבה הנס באותו הרגע הגיעו מכיוון תחנות האוטובוס שני בחורים בוגרים, אשר כנראה גרמו לתוקף לברוח מהמקום טרם ביצע את זממו", כך עו"ד בלייכר. הילדים עלו על אוטובוס לירושלים תוך שהם מדווחים למשטרה, ומוסרים את אותה הגרסה גם לשוטר שפגש אותם בירושלים. ביום ראשון שלאחר מכן הגיש אחד הילדים תלונה במשטרה.

אולם, כוח שוטרים שהגיע באותו יום שישי לאזור הקניון לא מצא את החשודים, והתיק נסגר לאחר ימים ספורים. בעקבות פניה למחלקת ביטחון של הקניון אותרו צילומים אשר שופכים אור על התקיפה, ובאמצעותם אף ניתן לאתר את החשודים. עו"ד בלייכר פנה למשטרה עם הממצאים והחקירה נפתחה מחדש, תוך גביית עדות מילד נוסף. בהמשך נעצרו גם התוקף וחברו, ונחקרו במשטרה כחודשיים לאחר התקיפה. למרות זאת, לפני מספר שבועות עודכן עו"ד בלייכר כי התיק נסגר בשנית ע"י תביעות מחוז ירושלים. עו"ד בלייכר ביקש לבחון את חומרי החקירה כדי לשקול הגשת ערר ולדבריו נדהם מהפער בין הממצאים ובין החלטתה התמוהה של המשטרה לסגור את התיק.

כפי שכתוב בערר, עדויות הילדים המתלוננים תואמת להפליא את הראיות ממצלמות האבטחה. הגדיל לעשות אחד הילדים שמסר עדות במשטרה, שכאשר פיקפק החוקר במהימנות דבריו ושאל אותו "אתה מבין את ההשלכות של עדות שווא?", השיב הילד כי "לא אכפת לי, אני יודע שזו האמת". בנוסף, תשובותיו של החשוד בתקיפה בעת חקירתו מתחמקות ולא אמינות כלל. בתחילה הוא מכחיש שבכלל דיבר עם הילדים או רדף אחריהם, ולאחר שהחוקר מעמת אותו עם צילומי האבטחה, מודה החשוד בחלק ממעשיו.

עוד הדגיש עו"ד בלייכר כי מצפייה בסרטון האבטחה עולה כי החשוד החזיק בידו חפץ בעת שרדף אחרי הילדים "החשוד רץ כשידו הימנית במצב יציב בצד גופו בצורת אחיזה, כאשר ידו השמאלית נעה בחוסר יציבות". עו"ד בלייכר הוסיף כי ניתן לגבות עדות גם מהילד השלישי, "אך לא ניתן להשלים עם סגירת התיק על שלל ראיותיו הוויזואליות ועדויות המתלוננים המפורשות. מאחר ומדובר באירוע חמור של ניסיון דקירה על רקע אנטישמי, אבקש לבטל את סגירת התיק ולהעמיד את החשוד לדין באופן מידי, טרם יבצע את מזימותיו בשנית".

נציין כי עד לרגע זה, למעלה מחודשיים לאחר הגשת הערר, טרם ניתנה תשובת פרקליטות המדינה בנושא.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק