עיקול כספי המחבלים – צעד תקדימי || מנכ"ל חוננו: "ידע כל מחבל שגם אם יצא חי מהפיגוע, חייו לא יתנהלו יותר על מי מנוחות"

עיקול כספי הקנטינה של המחבל הינו צעד תקדימי, שנובע מתביעה עצמאית של משפחת אסולין. מדובר שצעד תקדימי שמצטרף לשורה של צעדים תקדימיים שמטרתם להגביר את הרתעת המחבלים הפוטנציאלים. עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו "אנחנו מנסים באמצעות המשפט הפרטי להפעיל אכיפה שהמדינה לא עושה באמצעות המשפט הציבורי, בזכות כך הוטלו העיקולים על חשבונות המחבלים".

עיקול כספי הקנטינה של המחבל נדאל שחאדה, שהיה מעורב בפיגוע בו נפצעה אודליה אסולין ולאחר מכן נפטרה מפצעיה, הינו צעד תקדימי. מדובר בהחלטה שניתנה במהלך תביעה עצמאית של משפחת אסולין, לאחר שהמדינה כבר הרשיעה את המחבלים ודנה אותם לעונשי מאסר.

לדברי עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג את משפחת אסולין מקורם של כספי הקנטינה ככל הנראה ברשות הפלסטינית, בנוסף לתשלומי המשכורת המועברים מידי חודש למחבלים המרצים את עונשים בכלא.

עו"ד יאדו מארגון חוננו הסביר מדוע הצרכה המשפחה לתביעה עצמאית נגד הרשות הפלסטינית ונגד המחבלים "ברור לכל שמדינת ישראל מדברת בשני קולות. בקול אחד היא מרשיעה מחבלים ומכניסה אותם לכלא, ובקול שני מאפשרת להם לחיות שם בתנאי בית מלון, טלפונים, קנטינות, ומאפשרת לרשות הפלסטינית להזרים להם כספים לחשבונות כל חודש. יש כאן מציאות של 'ללחוץ' אבל לא יותר מידי".

עוד הוסיף כי "שני הקולות האלו הם דבר שמקומם את ציבור המשפחות השכולות, ובגלל זה אנחנו מנסים באמצעות המשפט הפרטי להפעיל אכיפה שהמדינה לא עושה באמצעות המשפט הציבורי. בגלל זה אנחנו מטילים עיקולים על חשבונות הקנטינה של המחבלים".

שמואל 'זנגי' מידד, מנכ"ל חוננו, ברך על עיקול כספי המחבלים "מדובר בצעד תקדימי בו מחבלים נפגעים באופן מיידי ב'כיס' שלהם, וזהו בכיס משמעותי מאד עבור רוצח שמצוי אחרי סורג ובריח. חשובה אף יותר היא ההרתעה שתיגרם לרוצחי יהודים ימח שמם".

זנגי קרא לכל משפחות השכולות "להמשיך ולרדוף את המחבלים גם בכלא, על מנת ליצור הרתעה משמעותית נגד המחבלים הפוטנציאלים. ידע כל מחבל שגם אם יצא חי מהפיגוע אותו ביצע, חייו לא יתנהלו יותר על מי מנוחות".

מדובר בצעד תקדימי המצטרף לשורת צעדים תקדימיים נוספים שבוצעו לאחרונה, ומטרתם להגביר את הרתעת המחבלים הפוטנציאלים. ביניהם: עונש המאסר בפועל של הורי המחבל מברקן, מחבלים שלא שוחררו מבית הכלא עד ששילמו את מלוא סכום הפיצויים לנפגעים ומחבל שהודה בחקירתו כי עונשם של הורי המחבל מברקן גרם לו לותר על ביצוע הפיגוע שתכנן.

נזכיר כי בית המשפט הכריע כי על המחבלים לפצות את משפחת אסולין, ועל כן החל הליך ההוצאה לפועל הכולל מתן צווי עיקול למשכורות המשולמות להם על ידי הרש"פ וכספי הקנטינה המועברים לשב"ס.

לפי הצו, על הרשות הפלסטינית להעביר את משכורות המחבלים המשולמות מידי חודש ישירות למשפחת אסולין, עד שיצטברו לסכום המבוקש בשלב זה של 583,598 ₪. מלבד המשכורות מעבירה הרש"פ למחבלים סכומים המיועדים לקניות בקנטינה של הכלא, אותם תצטרך רשות בתי הסוהר להעביר לידי המשפחה עד שיצטברו גם הם לסכום המבוקש.

אודליה אסולין נפצעה קשה לפני כ-8 שנים בפיגוע בירושלים, בו פוצץ מטען חבלה בתחנת אוטובוס על יד בנייני האומה. בפיגוע נרצחה תיירת ונפצעו 67 בני אדם, בניהם אסולין, שבמשך כמעט 7 שנים הייתה ללא הכרה עד שנפטרה מפצעיה.

בתביעה אותה הגישו הוריה של אודליה על סעיף נזק גופני ופיצוי עונשי בגין מעשה איבה, נכתב על התלאות אותן עברה המנוחה מיום הפציעה ועד לפטירתה, ונתבע סכום של 60 מיליון ש"ח. כאמור, כעת החל הליך הוצאה לפועל נגד הרשות הפלסטינית ושב"ס במטרה להעביר את כספי המחבלים למשפחה.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק