עונש קל למחבל שהיה שותף לפיגוע דריסה בו נפגע קצין צה"ל באופן קשה

צילום: דו"צ
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו: "במלחמה בטרור יש להטיל על השותפים את מלא האחריות ולהענישם בחומרה ובכך גם להרתיע את כל מי שבדעתו לחבור למעשים אלו"

בימ"ש הצבאי ביהודה קיבל אתמול (שני) הסדר טיעון בין התביעה הצבאית למחבל אשר היה שותף בפיגוע דריסה בו נפגע באופן קשה קצין צה"ל, וגזר עליו 4 שנות מאסר.

פיגוע הדריסה הקשה, התרחש לפני כשנה וחצי, סמוך לכפר נעמה, דרומית לצומת הדואר בבנימין. בפיגוע נפגע מרכבם של המחבלים מלבד הקצין גם לוחם מג"ב אשר נפצע באופן קל.

בעת הדריסה שהו ברכב שלושה מחבלים, שניים מהמחבלים נהרגו מאש החיילים, ומחבל נוסף, קטין, נעצר ואתמול נגזר דינו.

ע"פ עובדות כתב האישום שבו הורשע המחבל, המחבלים השליכו בשתי הזדמנויות בקבוקי תבערה אל עבר מחסום צבאי סמוך לכביש 443.

ביום הפיגוע, נכתב בכתב האישום, הם עשו דרכם אל עבר המחסום בפעם השלישית, בכדי לידות לעברו בקבוקי תבערה ולהצית צמיגים במקום, כאשר הם עוטים על פניהם מסכות ועל ראשם סרטים של ארגון חמאס.

כאשר הגיעו השלושה למחסום, הם ידו 7 בקבוקי תבערה אל עבר המחסום והציתו את הצמיגים. כאשר המחסום בוער הם החלו להימלט ברכבם מהמקום אל עבר העיר רמאללה.

כאשר השלושה הגיעו לאזור הכפר נעמה הבחינו ברכבים צבאיים ובכוחות הביטחון, אז האיצו את רכבם אל עבר הלוחמים ופגעו כאמור בקצין צה"ל ובלוחם מג"ב.

הקצין, אשר לאחר הפיגוע עבר שיקום ארוך, הגיע בליווי של עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, להעיד בבימ"ש הצבאי ולדרוש כי על המחבל יוטל עונש מחמיר. הקצין הגיע לדוכן העדים בבימ"ש כשהוא נעזר בקביים, עמד על כך שעדותו בבימ"ש אל מול המחבל תישמע כשהוא עומד.

אתמול דחה שופט בימ"ש הצבאי ביהודה אל"מ מנחם ליברמן את התנגדותו של הקצין, וגזר על המחבל 48 חודשי מאסר, מאסר על תנאי ופיצויים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר מלווה את הקצין שנפגע בפיגוע במימוש זכויותיו כנפגע עבירה מסר: "המחבל היה שותף לחולית טרור ועליו לשאת באחריות מלאה לכל מעשי הטרור של החוליה ותוצאותיה. במלחמה בטרור יש להטיל על השותפים את מלא האחריות ולהענישם בחומרה ובכך גם להרתיע את כל מי שבדעתו לחבור למעשים אלו. אנו מצרים על הסדר הטיעון ותוצאות המשפט ומצפים לשינוי גישה של מערכות המשפט בדרכי השפיטה של טרוריסטים".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק