נתוני ימ"ר ש"י נחשפים: 0 תיקי פשיעה חקלאית, התעלמות מתיקי אונס, ומחדל בטיפול באמל"ח

צילום: חדשות ימנים
תיקי אונס? פשיעה חקלאית? תקיפת פקחים? מדו"ח שפרסם ארגון לביא עולה כי בימ"ר ש"י, היחידה האמונה על הטיפול בפשיעה חמורה, כמעט ולא התקיים טיפול בכל אלו • בכל הקשור לנוער הגבעות, לעומת זאת, הופגנה בימ"ר ש"י מוטיבציה גבוהה בהרבה לטיפול

במה עסוקים ימ"ר ש"י? דו"ח שהוציא ארגון לביא מעלה מסקנות מקוממות אודות הטיפול של ימ"ר ש"י בפשיעה חמורה.

ימ"ר ש"י הוא הגוף האחראי על הטיפול בפשיעה חמורה במחוז ש"י ונחשב ל"יחידת העילית" של המחוז – או לפחות כך אמור להתנהל. אולם מנתוני הדו"ח שערך ארגון לביא אודות טיפול בתיקי פשיעה בשנים 2018-2019 וכן בנוגע לטיפול בתקיפות שנעשו בידי ארגוני פשיעה והברחת נשק במעבר אלנבי, עולה כי קיים ליקוי תפקודי חמור בכל הנוגע להתנהלות ימ"ר שי בטיפול בפשיעה חמורה במחוז, זאת לעומת הטיפול העקבי שמבצע הגוף כאשר מדובר בעבירות של הפרת שטח צבאי סגור או הפרת מעצר בית של נוער הגבעות.

כך לדוגמא, בשנים 2018 ו- 2019 טיפלו תחנות במחוז ש"י ב- 156 תיקי אונס, זאת לעומת תיק אונס אחד בלבד בו טיפל ימ"ר ש"י. בנוגע לפשיעה חקלאית בשנים אלו, לא טיפל ימ"ר ש"י כלל בשום תיק של פשיעה חקלאית, זאת לעומת 500 (!) תיקים בהן טיפלו שאר התחנות.

בשנים 2017 ו-2018, טיפלו תחנות מחוז ש"י ב- 700 תיקים של תקיפות פקחים בידי ערבים וארגוני פשיעה והברחת נשק במעבר אלנבי, זאת לעומת 5 תיקים בלבד בתחום זה בהם טיפל ימ"ר ש"י.

כל הנתונים האלו, התמוהים בפני עצמם, מתגמדים לנוכח היחס המאוד שונה של ימ"ר ש"י בנוגע לעבירות הקשורות בנוער הגבעות: הפרת שטח צבאי סגור ומעצר בית. בתחום זה טופלו בימ"ר ש"י כ- 107 תיקים.

על ההתנהלות הלקויה של ימ"ר ש"י נכתב כבר בדו"ח מבקר המדינה בשנת 2018 כי ימ"ר ש"י איבדה מידע מודיעני בטיפול באמל"ח במחוז, ולא העבירה אותו למחוזות נוספים. בדו"ח הגדיר המבקר את מחוז ש"י כ"מפל פשיעה" ממנו זולגים אמל"ח לכל רחבי הארץ.

הנתונים מתפרסמים בצל פרשיית מותו של אהוביה סנדק ז"ל בידי בלשים מימ"ר ש"י. בעקבות הפרשה קררו רבנים ואישי ציבור להקים ועדת בדיקה חיצונית שתבדוק את התנהלות הימ"ר. בנוסף שיגרו ראשי המועצות ביו"ש מכתב לשר לבט"פ, בו דרשו גם הם הקמתה של ועדה זו לצורך השבת אמון התושבים במשטרה.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק