נשיא המדינה הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו

צילום: דוברות הכנסת
בפעם הרבעית בתוך שנתיים: הנשיא ריבלין הטיל את המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו, המועמד שזכה למספר הממליצים הגבוה ביותר - 52

היום בשעה 12:00 הודיע נשיא המדינה רובי ריבלין כי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על רוה"מ הנוכחי בנימין נתניהו.

בעת ההצהרה על הטלת המנדט אמר: "לא דמיינתי שחמש פעמים תוטל עליי ההחלטה להטיל את המנדט".

בנוסף הוא מסר מספר הודעות בחשבון הטוויטר שלו, בין היתר הוא כתב כי: "‏במצב זה, בו אין רוב של 61 ח"כים התומכים במועמד מסוים; ובאין שיקולים אחרים המצביעים על סיכוייו של מי מהמועמדים להרכיב ממשלה, קיבלתי את הכרעתי בהתאם למשתקף ממפת הממליצים, המעידה על סיכוי גבוה במעט של ח"כ בנימין נתניהו להרכיב ממשלה. לפיכך החלטתי להטיל עליו את התפקיד להרכבת הממשלה".

בצעד חריג הנשיא ריבלין לא הזמין את נתניהו אליו לבית הנשיא לתת לו את המנדט. העיתונאי איתמר אייכנר (ידיעות אחרונות) פרסם ציוץ בו נכתב כי: "ריבלין לא רוצה אפילו תמונה משותפת איתו. ישלח לו את המנדט בפקס או עם שליח".

בתגובה להחלטת הנשיא צייץ יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "הנשיא מילא את חובתו ולא היתה לו ברירה, אבל הטלת המנדט על נתניהו היא אות קלון מביש שמכתים את ישראל וממיט חרפה על מעמדנו כמדינה שומרת חוק".

צריך את נפתלי. נתניהו ובנט. צילום :קובי גדעון, לע"מ

מפלגת הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס, ויהדות התורה המליצו על נתניהו שעומד במצב הנוכחי על 52 ממליצים, בעוד שללפיד יש 45 ממליצים בלבד. כידוע הרשימה המשותפת, רע"מ ותקווה חדשה נמנעו מלהמליץ על אף מועמד, בעוד שימינה המליצה על המועמד מטעמם; נפתלי בנט.

מירי רגב מסרה בתגובה להחלטת הנשיא: "מברכת על כך שהנשיא קיבל את ההחלטה הדמוקרטית הראויה, להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו – לו מירב הממליצים. 

אני סומכת על ראש הממשלה שיפעל להקמת ממשלה יציבה שתעמוד מול כל האתגרים הלאומיים הניצבים בפנינו".

היום הושבעו כ-17 חברי כנסת חדשים לכנסת ה-24, כשהבולט ביניהם הוא הח"כ הטרי עו"ד איתמר בן גביר, שהתפרסם בעיקר בזכות מאבקו במערכת המשפט ובפעילותו הרחבה למען נערי גבעות בביהמ"ש. במהלך השבעתו קראו לעברו כמה חברי כנסת מהשמאל קריאות נאצה בינהם חה"כ תמר זנדברג ממר"צ.

'כאן 11' דיווחו כי ‏עם סיום ישיבת המליאה, הנשיא ריבלין לא נשאר למפגש  ולצילום המסורתיים שנהוג לקיימם לאחר ישיבת מליאת פתיחת הכנסת שכולל את ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון ונשיא המדינה.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק