נערים הותקפו בידי ערבים סמוך לירושלים – חודש לאחר התקיפה טרם נעצרו חשודים

חוננו תקיפה ערבים חווה נווה אורי
פציעה של אחד הנערים לאחר התקיפה. צילום: חוננו
שלושה נערים הותקפו על ידי ערבים בהר גילה סמוך לירושלים • התוקפים היכו אותם באבנים וברזלים, ניסו להשליך אותם מצוק ואף להטביע אחד מהם בבור מים • למרות שהוגשה תלונה במשטרה לפני כחודש טרם נעצרו חשודים בתקיפה, אף כי הנערים יכולים לזהותם בקלות • עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "תקיפה עם ניסיון לרצח של ממש"

שלושה נערים הותקפו על ידי ערבים בהר גילה סמוך לירושלים לפני כחודש, בשטחי מדינה המשמשים שטח מרעה לחוות 'נווה אורי'. התוקפים היכו את הנערים באבנים וברזלים, ניסו לדחוף שניים מהם מעבר לצוק בגובה מספר מטרים, ולהטביע את השלישי בבור מים. הנערים הצליחו להימלט ולהזעיק עזרה, ואף הגישו תלונה במשטרה. למרות יכולתם של הנערים לזהות את התוקפים, וחרף הזמן שעבר, טרם נעצרו חשודים בתקיפה.

התקיפה אירעה ביום שישי לפני כחודש. שלושת הנערים, בני 15, 16 ו-18, המתנדבים באופן קבוע בחוות 'נווה אורי' לזכר אורי אנסבכר הי"ד בהר גילה, יצאו לטבול בבור מים הנמצא בשטחי המרעה של החווה. מדובר באדמות מדינה ואדמות קק"ל, בהם עובדי החווה רועים את הצאן.

במכתב ששלח עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו למשטרת גוש עציון תוארה התקיפה. ע"פ המכתב אחד הנערים "הבחין בשלושה תוקפים רצים לעברו תוך ידויי מסיבי של אבנים לכיוונו". הנער הזהיר את חבריו שהיו בבור המים, אולם נפצע בידו מאחד הסלעים שהושלכו אליו.

בשלב זה הגיעו התוקפים עד לשלושת הנערים "תוקף אחד ניגש אליו והחל לדחוף אותו לעבר צוק של 10 מ' במקום. תוקף שני ניגש לעבר ש' שהספיק לצאת מבור המים והחל מרים אותו ומקרב אותו לצוק של 5 מ' במטרה להשליכו מהצוק. תוקף שלישי קרב אל א', שלא הספיק לצאת מהבור, תוך שהוא מנסה להפילו מהסולם למים ולסגור על ראשו את מכסה הבטון".

הנער הבוגר הצליח להדוף את התוקף שניסה להשליכו מצוק, ולרוץ לעזרת הנער בבור המים. לאחר מכן חש לסייע גם לנער השני, בעוד שני תוקפים מפליאים בו את מכותיהם בעזרת לום ברזל וצינור השקיה. בהמשך ניסו התוקפים להכות את י' באמצעות לום הברזל, ורדפו אחריו עד שהגיע לרכב הריינג'ר באמצעותו הגיעו למקום.

חוות נווה אורי. צילום: חוננו

הנערים דיווחו על התקיפה והזעיקו את כוחות הביטחון. ליאור טל, בעלי חוות 'נווה אורי', תיאר כי "הם הגיעו לריינג'ר והתקשרו אלי. הזעקתי כוחות, גם משטרה וגם מוקד. הנערים הצליחו להגיע לחווה וישר חזרנו עם כמה חבר'ה למקום התקיפה לקחת את הדברים – וגילינו שהם גנבו את הסולם, וכנראה זרקו חלק מהציוד מעבר לצוק או לתוך המים".

טל הוסיף כי זהות התוקפים מוכרת וידועה להם "הם באים הרבה פעמים להציק לעובדים בשטחי המרעה, אבל זו הפעם הראשונה שהם תוקפים ככה באלימות. החבר'ה יכולים לזהות את התוקפים, מכירים אותם מההצקות הקודמות. לצערנו אנחנו לא יודעים על התקדמות של המשטרה. המשטרה אפילו לא הגיעה לשטח, רק צבא".

הנערים הגישו תלונה במשטרת גוש עציון בגין התקיפה, אולם כאמור – למרות הזמן שעבר לא ידוע על מעצר חשודים במעשה. עו"ד חיים בלייכר ציין במכתבו כי מדובר בתקיפה עם ניסיון רצח של ממש, וביקש "לפעול בנחישות ולאלתר ללכידת המחבלים והעמדתם לדין". בנוסף ביקש לקבל מידע על מצב התיק ומעצר החשודים.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק