ניר אורבך עושה סדר לחברי הבית היהודי

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך מסר הערב (שבת) הודעה לחברי הבית היהודי המבולבלים כתוצאה מהספינים סביב חתימת הסכם הריצה המשותפת עם עוצמה יהודית, ועושה קצת סדר בבלאגן.

בהודעה כותב אורבך:

חברים וחברות

שבוע טוב וחודש טוב וחנוכה שמח

קצת סדר בדברים. ארוך אך נצרך ביותר.

הציונות הדתית הפוליטית התפלגה דה פקטו במערכת הבחירות הראשונה באפריל. במערכת האחרונה בספטמבר יצרנו חיבור לצורך מיקסום הקולות, אבל זה לא פתר את הפיצול המהותי שקיים ביננו.

במערכת הבחירות הקרובה הימין החדש החליט שהוא הולך לבד. יתכן ובעוד כמה ימים המצב ישתנה אבל זה המצב נכון לעכשיו. הוא גם הודיע שהוא לא משתתף במיזם הפריימריס הפתוחים. כך, היוזמה הלא ברורה והכל כך מבלבלת* הזו מתה עוד לפני שנולדה.

משכך, המציאות היא שקיימים שני מחנות שצריכים להתחיל להתארגן:

1. הימין החדש שמקווה להחזיר אליו מצביעי ציונות דתית מכחול לבן, מאוכזבי ליכוד, מצביעי זהות שלא ממש קיימת ומצביעים ימנים של כחלון. האינטרס של כולנו אגב זה שמשאלתם תתגשם. לצערי, קיים ספק מאד גדול.

2. הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית-

צריך להיות ברור לכולם: בלי עוצמה יהודית- האיחוד הלאומי והבית היהודי לבד לא עוברות את אחוז החסימה. כך רואים בסקר אחרי סקר אחרי סקר.

צריך להיות ברור דבר נוסף- גם אם היינו סוגרים הסכם עם האיחוד הלאומי לפני ההסכם עם עוצמה יהודית, עוצמה היו מקבלים פחות או יותר את אותם המקומות. כי התוצאות מדברות בעד עצמן- 84000 קולות בקלפי הם הביאו לבד בבחירות האחרונות. כעת לא משנה כמה הם מצביעי בסיס שלהם וכמה הגיעו כי קיוו לעזור להם לעבור את אחוז החסימה, אותו עיקרון יפעל גם כאן. וכן, עמית סגל שחושב אחרת, טועה לפעמים .

הערה לכל אותם חברים שנזעקים כעת להגן על כבוד אחינו מהאיחוד הלאומי:

החתימה עם עוצמה לפני חתימה עם האיחוד הלאומי נעשתה, כי כל מה שהתחולל בשדה הפוליטי הציוני דתי בגיבוי התקשורת מהמגזר, הובילה אותנו לעשות מהלך דרמטי ויזום כדי להפוך את תנועת המטוטלת (או תנועת המלקחיים) שאיימה לשנות את הבית מהיסוד. צריך להיות מאד תמים או מאד עיוור כדי לא לדעת מה קרה בחודש האחרון.

הרב רפי, שהובא כמעט בעל כורחו והציל את הציונות הדתית הפוליטית, כן חברים וחברות, הציל אותה מהתרסקות, נאלץ כעת להאבק יחד איתנו בקמפיין מתוזמר ומתוקשר כאילו הוא איזה כשלון פוליטי שהוא פייק ניוז תקשורתי.

פחות משנה, שלוש מערכות בחירות, התמודדות מול אריות פוליטיות ואפילו לא עשרה ימי חסד.

בכירי הפוליטיקאים בציונות הדתית, יחד עם בכירי אנשי התקשורת ובעזרת פעילים מתוך המפלגה, חברו, גם אם לא באופן רשמי ומסיבות שונות ולא אחידות, לערער את הנהגת הבית היהודי ולהחליף את הנהגת הרשימה המשותפת. עברנו ימים ארוכים של בליץ של התקפות מכל הכיוונים.

פתאום, פריימריס לרשימה הוא חזות הכל. מעניין איפה היו עד עכשיו אותם חסידי פריימריס.

פתאם, חייבים למזג עכשיו את המפלגות. שש שנים לא בער להם שם למזג, אבל עכשיו זה הפך לחזות הכל. שוכחים שאנחנו הצענו אין ספור פעמים להתמזג ונדחינו. לי עצמי היתה הזכות לנסח את סעיף מיזוג המפלגות בהסכם הריצה המשותפת הראשון שלנו עם האיחוד הלאומי בתשע"ב-2012 כולל לוחות זמנים שנדחו על ידי הנהגת האיחוד הלאומי דאז מיד אחרי הבחירות.

גם כעת מונחת הצעה למיזוג מיידי רק שהיא אינה קשורה כלל לדרך בחירת הרשימה ולכן כנראה לא מקבלת התייחסות.

ואז מגיע מהלך פוליטי, שלו היה מתבצע על ידי חברינו מהאיחוד הלאומי, היה מוכתר כמהלך פוליטי שמשנה את יחסי הכוחות הפנימיים ומעלה את קרנו של מי שביצע אותו.

זה אכן מה שהיה רק מהצד "הלא נכון" אליבא דקובעי דעת הקהל בציונות הדתית. מישהו הזיז את הגבינה ו"שערי הגיהנום התקשורתיים" נפתחו עליו/עלינו.

כעת המצב הוא כזה:

הימין החדש נערך ומתארגן אל מול מצביעים שככל הנראה לא יצביעו לנו (ובאמת נקווה שיצביעו להם)

במחנה שלנו חייבים להניח את המשקעים בצד. אנחנו מושיטים יד לחברינו/אחינו מהאיחוד הלאומי וקוראים להם להכנס לחדר המו"מ בלי תנאים מוקדמים, בלב פתוח ובנפש חפצה. עמדת הפתיחה שלנו היא ההסכם על בסיסו רצנו בפעמיים הקודמות בתוספת החיבור לעוצמה, שמגיע הפעם מתוך כבוד הדדי ומתוך ראיה מציאותית, בה ראשי הרשימה של עוצמה בהחלט נמצאים במקום ציבורי אחר מאשר היו במערכת הראשונה של בחירות תשע"ט-2019.

אין לאף אחד פריבילגיה לסכן את המחנה שלנו ולשחק עם אחוז החסימה המתעתע כל כך. אין לאף אחד זכות להיות כעת ברוגז ולחפש כיצד אפשר לנקום. האחריות מוטלת כעת על מי שרואה עצמו מנהיג ציבור, ולא משנה מאיזה צד של המחנה הוא.

מיד לאחר החיבור הנחוץ כל כך בהסכם המשולש בית יהודי-איחוד לאומי-עוצמה יהודית נפנה אל חברינו מהימין החדש על מנת להבטיח את עתידה הפוליטי של הציונות הדתית ואת הנצחון של גוש הימין בבחירות הקרובות.

הדעות של החברים והחברות חשובים לנו מאד ואנחנו קשובים לקולות מהשטח, כעת אנו מבקשים, כפי שקורה במפלגות שכנות, לייצר קול אחד חזק וברור שמגבה את ההנהגה לקראת האתגרים המורכבים העומדים לפתחינו,

השבוע נוציא אי"ה הזמנות לכינוס המרכז שיאשר את דרך בחירת הרשימה ואת ההסכמים הפוליטיים ביננו ובין המפלגות השונות.

וביחד, בעז"ה נעשה ונצליח.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק