מרגש: פולארד הכניס ספר תורה לקבר יוסף

קרדיט: רועי חדי
12 שנים לאחר שכתב את ספר התורה זכה פולארד להכניסו הלילה לקבר: "בספר התורה הזה ישתמשו גם הדורות הבאים שלנו".

המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד נכנס הלילה (שני) לקבר יוסף שבשומרון, פולארד מלווה ברעייתו אסתר ובראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיע למקום כשבידיו ספר תורה שכתב באמצעות שליח בכספו כבר לפני 12 שנים כשהיה בכלא וייעד אותו לקבר יוסף.

הלילה 12 שנים לאחר מכן, הוא זכה להכנסת ספר התורה עליה חלם במשך שנים בכלא.

הכנסת ספר התורה התקיימה בהשתתפות: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הרב שמואל אליהו רבה של צפת שאביו הרב מרדכי אלינו ליווה את פולארד במשך שנים, הרב אלקים לבנון רב השומרון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון דוידי בן ציון, יונתן פולארד, אשתו אסתר ופעילים רבים שבמשך שנים נאבקו למען שחרורו.

במהלך האירוע אמר פולארד: "אני מרגיש חיבור אישי מאוד למקום הזה וליוסף הצדיק שקבור בו ולכל מה שעבר עליו".

אני מביא את ספר התורה הזה לקבר יוסף, ספר תורה שנכתב מהכלא במיוחד עבור קבר יוסף, כך בדרך הזו אם לא ניתן בצורה פיזית אז בצורה רוחנית ומנטאלית נדרוש את כל האדמה שלנו. כשהייתי בכלא, הסוהרים נהנו להשפיל אותי כשהיו שואלים אותי אם אני חושב שאי פעם אגיע הביתה. ותמיד עניתי באותה דרך: "הייתי שואל, האם אתה מאמין באלוקים? ורובם היו אומרים כן, ואז הייתי שואל האם אתה חושב שאלוקים יכול לחולל ניסים? והם היו אומרים ברור, ובכן הנה אנחנו כאן".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי: "כמו יוסף הצדיק גם אחינו יונתן היה בבור, כי הוא עמד על הערכים שלו, כמו יוסף הצדיק אחינו יונתן שוחרר, כמו יוסף הצדיק ערכיך מובילים את עם ישראל, ההגעה שלך לכאן להכנסת ספר התורה היא גם אמירה שלנו והמחוייבות שלנו כלפי יוסף הצדיק, שגם צריך לצאת משביו, להחזיר את השליטה כאן ואת דגל ישראל להתנופף מעל הקבר".

במעשיו הציל פולארד את עם ישראל ושילם על כך מחיר אישי כבד מאוד, אנחנו מעריכים מאוד ומוקרים מאוד את פועלו של פולארד ורעייתו אסתר למען עם ישראל, הרגשנו באירוע הזדהות עמוקה מאוד בין שני ענקים, יוסף הצדיק, וג'ונתן פולארד, שהיו בבית האסורים ונשכחו עי אחיהם. כל מה שנאמר וכל מה שנעשה עבורו הוא כאין וכאפס לעומת המחיר שהוא שילם עבור עם ישראל כולו".

הרב לבנון: "בזכות יוסף הצדיק, זכותו מגנה על כל עם ישראל וארץ ישראל, משיח בן יוסף יסיים את תפקידו וממנו נגיע למשיח בן דוד במהרה. ברוכים הבאים משפחת פולארד למשפחת השומרון, בעה המשיכו בחיים טובים במדינת ישראל".

הרב שמואל אליהו: "כתוב: מבית אסורים יצא למלוך, אם אבי עליו השלום היה עכשיו איתנו, היה מברך אותך יונתן, מבית אסורים יצא למלוך. יהי רצון במהרה בימינו אמן".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק