מפגע ביטחוני ובריאותי: תושבי מבוא חורון בדרישה לעצור את מעבר השב"חים צמוד ליישוב

פרצות בגדר ההפרדה סמוך ליישוב מבוא חורון מאיימות על חייהם של התושבים, ערבים שב"חים נכנסים לשטח ישראל מידי יום ללא מפריע • רבש"צ היישוב הנחה את התושבים שלא להסתובב באזור הצפוני של היישוב מחשש לביטחונם

מידי יום, עשרות ומאות שב"חים חוצים את גדר ההפרדה בסמוך ליישוב מבוא חורון. את השב"חים אוספים רכבי הסעות ולעיתים אף אוטובוסים אשר מסיעים אותם לישראל.

בעקבות הפרצה, אנשי היישוב מבוא חורון פנו אל שר הביטחון, בני גנץ באמצעות עורכי הדין מנשה יאדו וחיים בלייכר מארגון חוננו בדרישה לתקן את הפרצות באופן מידי, לפעול בכל האמצעים ולמגר את התופעה החמורה בה מסתובבים פלסטינים בשטח ישראל ללא בידוק וללא אישורי כניסה.

במכתבם ציינו את הפגיעה והחשש הביטחוני ליישוב ותושביו. בנוסף צוין כי הפגיעה איננה רק בתשתיות אשר הושקעו בהם סכומי עתק והדגישו כי "הכניסה דרך הפרצות שוחקת עד דק את אלמנט ההרתעה וגורמת לקריסה של פרויקט בטחוני לאומי שהקימה מדינת ישראל".

לאור התחלואה הגדלה ברשות הפלסטינית, מעבר השב"חים מביא עימו גם חשש כבד של העברת הקורונה משטחי הרש"פ לישראל. השב"חים חוצים את הגדר ללא כל בדיקה וביקורת ויתכן כי גם חולי קורונה מסתננים לישראל.

התושבים מספרים כי בחודשים האחרונים נמצאו פרצות רבות בגדר ההפרדה בסמוך ליישוב מבוא חורון. באותה העת נסגר מעבר מכבים בשל החשש מההדבקה בקורונה ופועלים פלסטינים ללא אישורי עבודה עברו את הגדר בצורה בלתי חוקית.

בעקבות מעבר השב"חים ההמוני, הנחה אחראי הביטחון את תושבי היישוב לנהוג במשנה זהירות ואף אסר על תנועה באזור הצפוני של היישוב בשל נוכחות של שב"חים במקום "יש להדגיש שהסיכון לא מתוחם לאזורים הנ"ל אלא קיים בכל אזור היישוב, שכן השב"חים עושים באזורים הסמוכים ליישוב ככל העולה על רוחם וקיימת סכנה ממשית לפגיעות חמורות חלילה בגוף ונפש" כתבו עו"ד יאדו ובלייכר בפנייתם אל שר הביטחון.

עוד טוענים התושבים כי מחדל הפרצות בגדר ההפרדה פורסם בכלי התקשורת, אך לא טופל ומידי יום ביומו ממשיכים להגיע אוטובוסים והסעות מאורגנות של עובדים אשר נכנסים לתוך שטח מדינת ישראל ללא בידוק ולא אישורי עבודה. "…וכל זה מסתבר תחת עיניהם העצומות של רשויות המדינה".

עוד עולה מהפנייה החשיבות לטפל במחדל "קיימת כאן השחתה של תשתית ביטחונית אשר רק בשנים האחרונות הושקעו בה סכומי עתק. ההשחתה איננה רק של ברזלים ואמצעי חישה אלא של עצם מושג ההפרדה שייצרה הגדר בהשקעת עתק, אשר בימים אלו ממש נשחק, ואת אשר קשה לבנות קל להרוס. נכון להיום השקעה של תקציבי העתק יורדת לטמיון לנגד עיננו ומדובר בביזיון בלתי סביר". כמו כן, הבידוק של הפועלים הכרחי על מנת למנוע כניסה של מפגעים כפי שהסבירו והזהירו בהמשך, "הכניסה הבלתי מבוקרת פותחת פתח למודיעין מקדים לפיגועים חלילה בהמשך".

במכתב הזכירו לשר גנץ את האירוע שארע לפני כשלוש שנים במחסום בהר אדר, בו נרצחו שלושה ישראלים ביניהם לוחם מג"ב, ובתגובה לכך שופצה עמדת הכניסה לישראל ושוכללה על מנת להגן על אנשי כוחות הביטחון במקום. והבהירו "כל זה יורד כעת לטמיון כאשר הגדר פרוצה לכל אורכה".

"מדובר במפגע ביטחוני ובריאותי חמור. במצב היום שערביי יו"ש חיים תחת הנהגה מסיתה ומהווים בעצמם סביבה תומכת טרור יש פוטנציאל סכנה עצום מהימצאותם וכניסתם למרחבי האוכלוסייה הישראלית" אומר עו"ד חיים בלייכר, "הן מבחינת סכנת הטרור והן מבחינת כך שמורא החוק הישראלי לא חל עליהם ולא נאכף כלפיהם.
בנוסף, ישנה עליה חדה בתחלואה אצל הפלסטינים, ולמעבר חופשי של מאות ואלפי שב"חים לשטחי ישראל ללא בדיקה וללא ביקורת יכולה להתפתח להדבקה המונית בישראל. לצערנו המשך המחדל מהווה הפקרה חמורה של אזרחי ישראל מצד משרד הביטחון האחראי לביטחונם" הוסיף.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק