מעל 100 בני אדם במבצר החשמונאי תל ארומה – בה הציבה הרשות דגל אשף והשחיתה את האתר

מעל 100 בני אדם, טיילו הבוקר במבצר החשמונאי תל ארומה, זאת לאחר שהתפרסם כי הרשות הפלסטינית מנסה להשתלט על השטח, משחיתה את המבצר ההיסטורי ובורות המים, ואף הניפה דגל אש"ף מעל המבצר שהיה המבצר הצפוני ביותר של החשמונאים. הטיול התקיים ביוזמת המועצה האזורית שומרון ותיירות שומרון, יחד עם עמותת "שומרים על הנצח" מרכז סיור ולימוד שומרון ועמיתים לטיולים. המטיילים יצאו ממעיין אירוס השומרון ומשם המשיכו למבצר החשמונאי תל ארומה.

צילום – רועי חדי

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שהשתתף בטיול אמר למטיילים: "כשאנחנו רואים פגיעה באתר כל כך קדום, מהתקופה של אבימלך בנו של גדעון, ולאחר מכן תקופת החשמונאים, וכשרואים את הארמון והמצודה המדהימים, בקנה מידה עולמי, ורואים את ההרס השיטתי כאן של הרשות הפלסטינית, מבינים שמישהו מנסה להחריב ולמחוק את ההיסטוריה של העם היהודי בצורה ברברית. אני קורא לשר הבטחון, ולראש הממשלה לפעול מיידית כדי להסיר מכאן את שיא השיאים, את השיקוץ, הדגל של הטרור, שהציבה כאן מעל המבצר החשמונאי הזה, הרשות הפלסטינית"

איתן מלט – מנהל הפעילות של "שומרים על הנצח": "ראינו היום במבצר הרס כבד, שוד וואנדליזם שאינו מתקבל על הדעת באתר מורשת חשוב ביותר וזאת למול אוזלת יד של הדרג המדיני. דין מבצר ארומה כדין מצדה, וחובת השמירה על המורשת בכל המדינה מוטלת על ממשלת ישראל.
אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשר הבטחון- זה במשמרת שלכם. בידכם להפסיק את ההפקרות ולוודא כי הרשות הפלסטינית מפסיקה את פעולות ההרס באתר כמתחייב בהסכמי אוסלו, לכל הפחות".

מבצר ארומה הוא מבצר חשמונאי, המוצב החשמונאי הצפוני ביותר ובו מערכת המים מהמשוכללות שנראו בתקופה זו. בשנה האחרונה פעלה במקום הרשות הפלסטינית והרסה עתיקות בהם בורות המים שערכם ההיסטורי לא יסולא בפז".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק