ממשלה בתמיכת עבאס – מהו סופו של דובר האמת?

מנסור עבאס. צילום: עדינה וולמן
בשנות ה-80 סיסמת הבחירות של הרב כהנא הי"ד היתה "זה או כהנא או ערפאת" וצחקו עליו. היום עומד איש התנועה האסלאמית ורוצה להיות חלק לגיטימי מהנהגת המדינה, והמשוגעים של הימין, עומדים ומוחאים כפיים

ידוע הסיפור על סופו של בדאי:
רועה צאן צעיר היה יוצא כל בוקר לרעות את צאנו, והסכם היה בינו ובין אנשי העיירה שאם יבא זאב יצאו לעזור לו לגרש את הזאב, והנה, הרועה הצעיר החל להשתעמם לבדו בשדות המרעה וחיפש תעסוקה, אחרי שנואל להעסיק את עצמו בעיסוקים שונים החליט לקרא 'זאב! זאב!', מיד יצאו אנשי העיירה עם מכושים וקלשונות על מנת להעיף את החיה הרעה, משראו שאין אפילו זנב זאב נזפו ברועה ושבו למלאכתם.

ביום השני שוב חזר הדבר על עצמו, וכן בשלישי, משכך החליטו אנשי העיירה לא לצאת שוב לעזרת הרועה, אך אחרי כמה ימים הגיע זאב, זאב אמיתי חושף שיניים ורעב, והחל לאכול מן הצאן, הרועה המבועת החל לצרוח בכל כוחו 'זאב! זאב!' אך כאמור אנשי העיירה כבר לא יצאו לעזרתו, בסוף היום חזר הרועה לביתו אבל, חפוי ראש, וללא אף כבשה.

זה ידידיי סופו של הבדאי, כולנו מכירים את הסיפור, כולנו גדלנו עליו, סיפור זה לימד אותנו מסר חשוב, סופו של הבדאי הינו שלא יאמינו לדברי האמת שאומר.
אך הסיפור החשוב, שלא מספרים הוא על הרועה דובר האמת, רואה הנכוחה, שראה שוב ושוב את הסכנה, ושכניו מן העיירה לעגו לחוסר הפרגמטיות שלו, לפסימיות שלו, טענו שהוא קיצוני, מטורף, אינו מבין את העולם, צר רואי וכו', אותו רועה הוכח שוב ושוב כדובר אמת, אך המשיכו להתעלם ממנו והנזקים המשיכו והמשיכו….
את סופו של הסיפור אינני יודע, וזה משום שהסיפור הזה ממשיך, כן הסיפור על הרועה דובר האמת הוא סיפור אמיתי, סיפור שאחד מרגעי השיא שלו קורה כיום, האם אנשי העיירה יקשיבו סוף סוף לרועה, או ימשיכו להתנהל בטפשות אין קץ מתוך ראייה קצרת רואי?

בשנות ה-80 סיסמת הבחירות של הרב כהנא הי"ד היתה "זה או כהנא או ערפאת" וצחקו עליו טענו שאין סיכוי שיהיו מגעים עם ארגון הטרור אש"ף ובעומד בראשה יאסר ערפאת, בשנת 91' בועידת מדריד כבר היו מגעים עם ערפאת (את הרב כהנא כידוע פסלו), ב93' כבר הוזמן בכבוד לארץ בחתימת הסכמי אוסלו.

באותו זמן צה"ל עודד ותמך בארגון קטן שעסק ב"צדקה" ועניינים אזרחיים, שלוחה עזתית של התנועה האסלאמית בראשות השיח' אחמד יאסין, הרי הם תנועה מאוד דתית אסלאמית שעוסקים בבניית תשתית גדולה של אנשים מה יכול להשתבש?
תנחשו מה שם הארגון…
כן, ניחשתם נכון, מדובר בחברינו אנשי החסד של החמאס.

ב-2005 הוצאה לפועל תכנית ההתנתקות שבה גורשו תושבי גוש קטיף וצפון השומרון מבתיהם, הם גורשו על מנת לתת לערבים להתחיל לבנות מדינה, הבטיחו יונה עם עלה של זית, הבטיחו שלום, אך התושבים ועוד אנשים זעקו ומחו, הם צעקו 'זאב! זאב!', שאלו אותם היכן, הם הצביעו, "טילים יעופו על שדרות, על אשקלון, אולי גם לתל אביב", 'שטויות', טענו למולם 'נבואות זעם חסרות שחר' צחקו.
התדעו מה קרה?

ועכשיו הזאב החדש, זאב באור של כבש, היום עומד איש התנועה האסלאמית, טוען שהוא עוסק רק בדברים אזרחיים (מזכיר לכם משהו?), באותו זמן יו"ר תנועתו נפגש עם איש החמאס, באותו זמן הוא תומך בראאד סלאח ואיקרימה צברי, ועוד מחבלים, הוא אפילו לא מכחיש את הקשר, הוא לא מתחרט או מתנצל, גם לא למראית עין, ורוצה להיות חלק לגיטימי מהנהגת המדינה, ומי דוחף אותו? מי שאמור להיות ראש המחנה הלאומי.
ואנשי העיירה, המשוגעים של הימין, עומדים ומוחאים כפיים בהתלהבות.

זאב! זאב!
אתם לא רואים?
אתם לא מבינים?

שריפה, אחים, שריפה!
אתם לא מריחים?

אז מה קורה לרועה שצועק זאב זאב וצודק? מתי שומעים לו?

אני מאמין שהיום הזה יגיע, מתי? אינני יודע, אבל הכי חשוב להמשיך ולצעוק את האמת כיוון שסופה לנצח.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק