מטוס מטען עם ציוד צבאי מארה"ב הונחת לראשונה בנמל התעופה 'רמון' – צפו: 

חיזוק משמעותי לרציפות התפקודית של מדינת ישראל ולהיערכותה לקליטת סיוע אווירי במצבי חירום צבאיים ואזרחיים: בתום חודשים של הכנה מבצעית ולוגיסטית, יחידת הממונה על השינוע במנהל הרכש (מנה"ר) של משרד הביטחון, יחד עם צה"ל ורשות שדות התעופה, השלימו את מיבצוע נמל התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון, לקליטת סיוע אווירי בינלאומי בחירום.

מאז פתיחתו בחודש מארס 2019, משמש נמל 'רמון' כשדה חליפי לנתב"ג למטוסי נוסעים, בשגרה ובחירום. המבצע הראשון מסוגו, להתאמת השדה לצרכי מערכת הביטחון, תוכנן במסגרת התרגיל המשותף לישראל וארה"ב (JUNIPER COBRA). למרות ביטול תרגיל המפקדות המשותף ולאור החשיבות הגדולה בעת הזאת שבהכשרת שדה בינלאומי נוסף לקליטת סיוע בינלאומי, החליט משרד הביטחון להמשיך במבצוע הנמל.

בשיאו של המבצע הונחת בנמל התעופה 'רמון' מטוס מטען מדגם 747-400. את המטוס של חברת ק.א.ל הישראלית חכרה יחידת הממונה על השינוע במשרד הביטחון, כדי להטיס לישראל ציוד צבאי חיוני שנרכש באמצעות משלחת הרכש בארה"ב. המטוס יצא בטיסה ישירה מנמל jfk בניו-יורק לשדה 'רמון' ליד אילת, כשהוא נושא עשרות טונות של ציוד צבא וג'יפים צבאיים מסוג 'דוד'. בנמל התעופה 'רמון' המתינו לציוד משאיות של אט"ל בצה"ל, שפרקו את הציוד מבטן המטוס והובילו אותו ליחידות צה"ל השונות.

סגן ראש מנה"ר והממונה על השינוע במשרד הביטחון, שי הלפרין: "אנו מסכמים מבצע ארוך ומורכב, משותף למשרד הביטחון, לצה"ל ולרשות שדות התעופה. זו הפעם הראשונה שמשרד הביטחון מנחית כאן, ליד אילת, מטוס מטען עם ציוד צבאי שהגיע בטיסה ישירה מארה"ב. זוהי בשורה של ממש למערכת הביטחון.

מהיום עומד לרשותנו נמל תעופה מבצעי נוסף לנתב"ג, לקליטת סיוע בינלאומי, גם במצבי חירום צבאיים וגם במצבי חירום אזרחיים. אנו רואים חשיבות גדולה בהשלמת היכולת הזאת, במיוחד בימים האלה ואל מול האתגרים הצפוייים לנו".

(קרדיט לוידאו ולתמונות: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק