מח"ש: יועמד לדין מפקד מג"ב שפיקד על פינוי אלים של מתיישבים

הרס בתים. ארכיון
המחלקה לחקירות שוטרים החליטה להעמיד לדין משמעתי מפקד כוח מג"ב שפיקד על הפינוי האלים בגאולת ציון ושוטרת מג"ב שהשתתפה בפינוי, בגין עבירה של שימוש בכוח שלא כדין

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה על העמדתם לדין משמעתי של מפקד כוח מג"ב ושוטרת מג"ב, לאחר שעו"ד מנשה יאדו הגיש תלונה על פינוי אלים וברוטאלי שהתרחש בגאולת ציון בבנימין לפני למעלה משנה, והם יועמדו לדין בגין שימוש בכוח שלא כדין.

בתלונה פירט עו"ד יאדו כי בעת הפינוי, שנועד להחרים באגר שעבר במקום, נעשו השפרצה חוזרת ונשנית של גז פלפל מטווח אפס לפניהם של המפגינים, הפשטה של שני מפגינים, אלימות כללית, חטיפה של טלפון ממפגינה על מנת למנוע תיעוד ועוד.

בתיעוד האירוע ניתן לראות המעשים עליהם הוגשה התלונה כנגד השוטרים. בנוסף נכתב בתלונה "האירוע דוברר בתקשורת ודובר מג"ב הוציא מידע כוזב לפיו במהלך האירוע התבצע כביכול יידויי אבנים כלפי מג"ב, ומדובר בדיווח שווא שמהווה בין היתר עבירה של לשון הרע".

הפינוי האלים | קרדיט: גאולת ציון

עוד נכתב כי "התלונה מוגשת בעיקר כלפי מפקד הכוח ונגד שוטרת, בשל האחריות הכללית של מפקד הכוח על האירוע והאלימות הפיזית האסורה שהפעיל בעצמו, ובשל אלימות מופרזת כדפוס חוזר ונשנה מצד השוטרת".

בנוגע לשימוש בגז מדמיע, נכתב בתלונה כי "הסרטונים מוכיחים כי השימוש הוא פרוץ לחלוטין, מנוגד לנוהל, פוגעני, משפיל ויוצר תחושה כי כנגד מתנחלים לא פועלים הנהלים הכתובים אלא חלים כללים אחרים – כללי שטח אלימים".

הפינוי האלים | קרדיט: גאולת ציון

לגבי הפשטת המתיישבים נכתב כי ההפשטה נעשתה כאמצעי מדכא, ולא כחלק מפעולה שיטורית כלשהי. בנוסף, "קיימים תיעודים לאלימות כללית, הכאה באמצעות הנשק, גרירת נערות משערות הראש, ויש לברר את ההתנהלות ולשמוע את תלונות. כן דווח על כך שלא אפשרו לחובשים להגיע ולעזור במידי לפצועים, ולכאורה בלא הצדקה מבצעית".

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו שהגיש את התלונה למח"ש ברך על ההחלטה להעמיד את השוטרים לדין "אנו מברכים את מח"ש על החלטתם. אנו יודעים שברמת השטח כבר מאז שהוגשה התלונה הוסקו מסקנות והופסק השימוש האלים בגז מדמיע. לגביי השוטרים הנילונים נמשיך לעקוב מול מחלקת המשמעת של המשטרה על מנת שהאישום לא ימוסמס, כפי שכבר מוסמס במקרים קודמים בהם טיפלנו. נוודא ונפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו שמשטרת ישראל אכן תביא את הנילונים לדין לפני מותב תלתא של בית הדין המשטרתי למשמעת".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק