מאות אלפי יהודים בכל רחבי העולם חגגו את סיום הש"ס

מאות אלפי אנשים ברחבי העולם סיימו במהלך השבת האחרונה את סבב לימוד הש"ס, אותו החלו לפני כשבע וחצי שנים, ו2,711 דפים. מחר (ראשון) יחלו הלומדים את מסכת ברכות וסבב חדש שבמסגרתו בכל יום לומדים דף אחד מתוך התלמוד הבבלי.

היוזמה שבכל יום ילמדו כולם את אותו הדף בש"ס, נולדה בלובלין אצל הרב יהודה מאיר שפירא. בכנסיית אגודת ישראל שנערכה בווינא בתאריך ט' אלול תרפ"ג, נאם הרב שפירא והציג בפני הנוכחים, ובניהם גם החפץ חיים שהביע תמיכה ביוזמה, את הרעיון, והרעיון התקבל.

בנאומו בכנסייה אמר הרב שפירא " אם כל בית ישראל בכל אתר ואתר ילמדו באותו יום את אותו דף גמרא, היש לך ביטוי מוחשי יותר לאיחוד העליון בין קודשא בריך הוא, אורייתא וישראל?! נוסע לו יהודי ותחת בית שחיו מסכת ברכות, נוסע הוא שבועיים מישראל לארצות הברית. לבסוף, כשהוא עומד על אדמת ארצות הברית נכנס הוא לבית המדרש ומוצא יהודים עוסקים באותו דף שבו עמד היום ומצטרף ללומדים בחדווה, ומתפלפל עם הלומדים והם משיבים לו ונמצא שמו הגדול מתאדר מתגדל ומתקדש".

בראש השנה תרפ"ד המהלך יצא לדרך בברכתם של גדולי ישראל ובניהם גם האדמו"ר מגור ואדמו"רים נוספים שהחלו ללמוד את המסכת הראשונה בש"ס, מסכת ברכות. בהתחלה הרעיון של הרב שפירא לא תפס, אך אם השנים הוא צבר תאוצה וכיום ישנם מאות אלפי אנשים שלומדים במסגרת הדף היומי.

במהלך השבוע האחרון התקיימו כמה וכמה חגיגות לרגל סיום הש"ס. ביום חמישי נכרך אירוע גדול בבנייני האומה בו ציינה הציונות הדתית את הש"ס. באירוע השתתפו רבנים ואישי ציבור בולטים בציונות הדתית ובניהם הרב שמואל אליהו, הרב חיים דרוקמן ועוד. במקביל נערך באיצטדיון ארנה שבבירה אירוע סיום הש"ס של תנועת ש"ס שגם בו השתתפו אלפי משתתפים.

מוקדם יותר במהלך השבוע התקיימו חגיגות גם של החסידים וכן אירוע מרכזי של כל הציבור החרדי. כמו כן, אירועים גדולים נערכים בכל העולם. האירוע הגדול ביותר נערך בארה"ב באצטדיון מטיילף ואליו הגיעו מאה אלף איש למרות הקור העז שהיה. בשבוע הקרוב, צפויים להעירך עוד חגיגות בכל רחבי הארץ והעולם כולו.

 

צפו בכתבה של סיוון רהב מאיר מתוך אצטדיון מטיילף (באדיבות חדשות קשת 12):

httpss://www.facebook.com/SivanRahavNews/videos/839164989870773/

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק