לרוב אני נמנע מלהתייחס להודעות השקריות של דובר צה"ל באירועים

לרוב אני נמנע מלהתייחס להודעות השקריות של דובר צה"ל באירועים כאלו, אבל כאן לשתוק זה פשוט לא תעמוד על דם רעך

תעברו איתי ביחד על ההודעה שהוציא צה"ל, ותראו עד כמה הם מתירים את דמם של תושבי החווה הלכה למעשה.

* נתחיל מהעובדות: 15 ערבים תוקפים את רועה הצאן של החווה. הרועה מזעיק את כוחות הביטחון ואת יהודה שרבף בעל החווה, שמשרת כקצין ביחידה מובחרת במילואים.

* עד שהכוחות מגיעים עוברים להם 15 דקות תמימות לפחות בהם הרועה ותושבי החווה עוברים לינץ'.

*  בנתיים יהודה ותושב נוסף נאלצים להגן על הרועה בידיים חשופות ובמקום להתגונן באמצעות הנשק שהחזיק עד לפני כמה שעות באופן חוקי לחלוטין, הוא משתמש בידיו ובאבנים שהוא משיב לעבר הפורעים שנמצאים ביתרון מספרי מובהק לעומתו.

* כאן מגיע דובר צה"ל ובצורה הכי מכוערת שיש הופך את האירוע ל"יידוי אבנים הדדי". קלטתם את זה? את הנשק החרימו לו, ועכשיו כשהדבר היחיד שנותר לו זה לזרוק בחזרה את האבנים שיידו לעברו, הוא מואשם מיד בקטטה הדדית.

* הלאה. את המעשה הנפשע של החרמת הנשק מתרץ דובר צה"ל ב2 טענות. האחת: "בחווה נוכחים חיילים חמושים באופן קבוע". אז זהו שזאת בדיוק הבעיה. בחווה אכן נמצאים חיילי הגמ"ר באופן קבוע, אולם על אלו נאסר באופן נחרץ לצאת מקו הבתים בחווה. כלומר גם כשרועה מותקף בשטחי המרעה הסמוכים הם מנועים מלחוש לעזרתו פן יודחו משירות.

* וזה מתחבר בדיוק לטענה השניה והחמורה עוד יותר. נשקו של בעל החווה שצה"ל כאמור ידע להיעזר היטב בשירותו כקצין ביחידה מובחרת במילואים, הוחרם לטענתם משום ש"התבצע בו שימוש שלא לפי הנהלים וההנחיות". על אלו הנחיות ונהלים הוא עבר, אתם תוהים? ובכן, בדיוק על ההנחייה ההזויה שלא לצאת עם הנשק מקו הבתים באירועים קודמים בהם הותקפו תושבים בשטחים של החווה.

נסכם: צה"ל הטיל הנחיות מופקרות שסיכנו את תושבי חוות העיטם שחוו מתחילת המלחמה שורה בלתי נגמרת של לינצ'ים והתקפות ערביות. כשאלו בחרו בלית ברירה לעבור על ההנחיות כדי להישאר בחיים, נשקם הוחרם והם אף הואשמו הערב באלימות בעודם מדממים

אל תתנו להתרת הדם הזאת לעבור בשקט!

תגובות

תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

תגובה באמצעות פייסבוק

כתבות אחרונות:
הבהרה בעניין זכויות יוצרים:

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

דיווח על פריט