לקראת בחירות שלישיות: הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא עוברות בסקרים את אחוז החסימה

שני סקרים שמתפרסמים במהלך היום (שלישי) צריכים להדאיג מאוד את יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ וכן את את יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ'. על פי סקר שפורסם הערב בחדשות 12 עולה כי לאחר הפרישה של בנט, שקד וכהנא ממפלגת ימינה, המפלגה של השניים אינה עוברת את אחוז החסימה מוקדם יותר, סקר שפורסם באתר וואלה, העלה תוצאה דומה המשאירה את השניים מחוץ לכנסת אילו הבחירות היו נעשות היום.

על פי סקר חדשות 12 אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת כחול לבן הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים, לעומת הליכוד שזוכה ל33 מנדטים, כפי שיש לה היום. הרשימה המשותפת מקבלת 13 מנדטים, ישראל ביתנו 9, ויהדות התורה וש"ס מקבלות כל אחת 8 מנדטים. הימין החדש, מפלגתם של בנט ושקד שפרשו מימנה זוכה לשישה מנדטים, העבודה-גשר לחמישה ואילו המחנה הדמוקרטי לארבעה מושבים בלבד. כאמור הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא עוברות את אחוז החסימה, וכך גם מפלגת עוצמה יהודית.

בדיקה שערכו בחדשות 12 מה יקרה אילו גדעון סער יעמוד בראשות הליכוד עולה כי הליכוד יקבלו 26 מנדטים בלבד, בעוד כחול לבן תעלה במנדט אחד ותעמוד על 35 מנדטים. הרשימה המשותפת נשארת על 13 מנדטים ואילו ש"ס מטפסת לעשרה מנדטים. ישראל ביתנו והימין החדש מקבלים על פי הסקר הזה תשעה מנדטים כל אחת, יהדות התורה עומדת על 8 מנדטים, העבודה-גשר מתחזקת גם היא במנדט אחד ואילו המחנה הדמוקרטי נשאר על ארבעה מנדטים בלבד. גם במקרה כזה הבית היהודי והאיחוד הלאומי אינם עוברים את אחוז החסימה

מסקר וואלה שכאמור גם הוא התפרסם היום עולה כי כחול לבן עומדת על 34 מנדטים ונמצאת בפער של מנדט אחד מעל הליכוד, שעומד על 33 מנדטים. הרשימה המשותפת עומדת על 13 מנדטים, ש"ס עם תשעה מנדטים, וישראל ביתנו מקבלת 8 מנדטים. יהדות התורה והימין החדש מקבלות שבעה מנדטים כל אחת, העבודה-גשר 5 מנדטים, ואילו המחנה הדמוקרטי מקבל גם בסקר הזה 4 מנדטים. גם על פי הסקר הזה, הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא עוברים את אחוז החסימה.

נזכיר כי בסיבוב הראשון של הבחירות רצו ביחד שלושת המפלגות, הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, תחת רשימה אחת שנקראה איחוד מפלגות הימין. לאחר שהוכרז על מועד ב' אמרו גורמים בבית היהודי כי הם שוקלים מחדש את הריצה עם איתמר בן גביר וכי הם מעדיפים לפנות לאיחוד עם הימין החדש. המשא ומתן בין הצדדים לא התקדם לאחר שבבית היהודי, באיחוד הלאומי ולאחר מכן גם במפלגת הימין החדש, הסכימו לתת לעוצמה יהודית רק את מקום 8 ברשימה, מה שגרם לריצה נפרדת של עוצמה יהודית שזכתה ללמעלה מ83 אלף קולות.

כנראה שבימים הקרובים נחזור לראות את הקרבות לקראת איחודים אפשריים, אלא שהפעם מפלגתו של איתמר בן גביר, עוצמה יהודית, נעמדת על כוח גדול בהרבה על מה שרבים חשבו שהיא שווה.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק