למעלה מ-400 יהודים עלו להר הבית במהלך השבוע

הר הבית | צילום: חיים קרויזר, מטה אירגוני המקדש

סיכום שבועי מהר הבית, שבוע פרשת חוקת, כ"ט בסיון- ג' בתמוז תש"פ: 407 יהודים עלו להתפלל בהר הבית השבוע. עלייה של 8% לעומת השבוע המקביל אשתקד, אז עלו אל ההר 378 יהודים.

בין העולים הרבים נצפו גם השבוע בעלי שמחות. ביניהם לפחות 6 חתנים, כלות, חתני בר מצווה וכלות בת מצווה שעלו למקום הקדוש להתפלל ולהתברך.

סיום מסכת בהר הבית

מספר סיומי מסכתות נערכו השבוע בבית המדרש שבהר הבית בזו אחר זו. שלושה סיימו מסכת שבת ועוד אחד שסיים מסכת בבא מציעא, אמרו במלואו את נוסח הסיום המקובל וקדיש לאחריו.

ביום ראשון עלה להר הבית אור נחמיה אהרונוב, שהגיע אל המקום הישר מבית היולדות להודות למי ששיכן שמו במקום על לידת בתו במהלך הלילה, ולהתפלל לבריאותם של אשתו היולדת ובתה שנולד לה במזל טוב.

גם את קריאת התורה ערך אהרונוב בהר הבית, כאשר הרה"ג ישראל אריאל שליט"א ערך מי שברך ברוב עם וקרא את שמה "לבונה" באיחולים שיזכו אביה ואמה להביא את קרבנות לידתה, וכל ישראל את לבונת הקטורת.

ביום ראשון התקיימה גם העלייה החודשית של "נשים למען המקדש" לזכר הלל יפה אריאל הי"ד. ביום שני התקיימה עלייה לראש חודש. בין העולים הרבים צפו תלמידי ישיבת המקדש בראשות ראש הישיבה הרה"ג ישראל אריאל שליט"א וחברי תנועת "בני עליה" ו"חוזרים להר". ביום רביעי עלה להר זקן פעילי הר הבית מנחם בן ישר בן ה-96. בן ישר עלה עם בני משפחתו ביניהם גם חגי בן ארצי שהדריך את העולים.

בן ישר סיפר כי למרות שהם נכנסו רק  עשרים דקות לפני סגירתו, הם זכו להקפה מלאה של מקום המקדש, ברוגע ובנחת. בסיומה הם יצאו מההר זמן רב אחרי שעת סגירתו.

בן ישר שיבח את השיפור הגדול בעליית היהודים להר הבית. את ההתקדמות שהוא חווה במקום ואת העובדה שהשוטרים מאירים פנים לעולים ומטפלים במפריעים. הוא הגדיר את העלייה כאחת הטובות בחייו.

-הר הבית פתוח ליהודים בבוקר משעה 7:30 עד 11:00 ובצהריים מ13:30 עד 14:30.

על פי ההלכה, העלייה להר הבית מותרת רק בטהרה (בטבילה), וללא נעלי עור.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק