לאחר שהואשם בתקיפה, חזרה בה המדינה מכתב האישום

מעבר כרם שלום | צילום: דובר צה"ל

המדינה ביטלה כתב אישום שהוגש נגד ב', בו הואשם ב'תקיפה סתם' של נהג משאית ומאבטח במעבר הסחורות בכרם שלום בשנה שעברה. אולם לאחר צפייה בסרטוני מצלמות האבטחה וחקירת העדים, שתמכו בגרסתו של ב', בוטל כתב האישום נגדו.

לפני כשנה התקיימה מעין הפגנה במעבר הסחורות כרם שלום. במהלך האירוע ירד אחד מנהגי המשאיות ממשאיתו, והתקדם לעבר ההתקהלות כשהוא מנופף בחפץ גדול ובלתי מזוהה, שהתברר לאחר מכן כמפתח שבדי. הנהג הסתובב בין הצעירים שהיו במקום תוך שהוא צועק ומנופף באיום בחפץ המבריק.

ב', שישב במכוניתו באותו הזמן, הבחין במהומה. הוא מיהר לצאת מהרכב ורץ לעבר האירוע. לדבריו, כשנעצר להביט במתרחש הבין ושמע שיש אדם שמאיים בסכין על חבריו. ב' ניסה לעצור את נהג המשאית, והיכה אותו פעמיים במוט דגל שהיה בידי אחד הסובבים.

לאחר מכן המאבטחים במקום הפרידו בין ב ' לנהג המשאית, ומשטרה הגיעה. בהמשך חקירות האירוע הוגש נגד ב' כתב אישום בגין 'תקיפה סתם' נגד נהג המשאית ונגד מאבטח. אולם לאחר שעורך דינו של ב', עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו, נחשף לחומרי החקירה ולסרטוני מצלמות האבטחה, היה ברור לו שמדובר בטעות.

ב' מסר לחדשות ימנים בתגובה: "אני שמח שהמדינה ביטלה את כתב האישום המופרך כנגדי. הגיע הזמן שמשטרת ישראל תפסיק לתפור תיקים ולחלק כתבי אישום לפעילי ימין. במקום ההתעסקות בתפירות תיקים, אני מציע למדינה סוף סוף לטפל בפשיעה הבדואית בנגב".

לדברי עו"ד פולסקי מארגון חוננו מלכתחילה לא היה מקום להגשת כתב האישום "כתב האישום הזה הוגש ברשלנות, ומבלי שהמאשימה מבינה את שאירע בשטח. מעובדות המקרה עולה כי נהג המשאית הוא זה שירד מהמשאית, כשבידו מפתח שבדי, וכאשר הוא עצמו מודה שנטל את החפץ הזה, על מנת לאיים על הנוכחים במקום ולהרתיע אותם".

עו"ד פולסקי הוסיף כי הנהג הוא זה ש"הביא להסלמת האירוע ולחשש הנוכחים במקום כי הוא מחזיק בידו סכין, וכי בכוונתו לפגוע במי מהסובבים אותו. הנוכחים במקום ואפילו מאבטח שניסה להרגיע את נהג המשאית שהתפרע, ביקשו להוציא מידיו את החפץ המסוכן אולם ללא הצלחה".

או אז הגיע לזירת האירוע ב' "שכלל לא נכח במקום. הוא שמע את ההמולה ואת זעקות הנוכחים במקום, ובפעולה זריזה, בשניות בודדות, נטל מקל מיד אחד הנוכחים במקום והצליח להכות הנהג המשאית, שהתפרע, ובכך להעיף את החפץ מידו".

עו"ד פולסקי תיאר כי כאשר ראש שלוחת התביעות נחשפה לתיק, הבינה מיד שלא היה מקום להגשת כתב האישום " ולו רק בשל העובדה כי כנגד נהג המשאית שגרם לכל האירוע כלל לא הוגש כתב אישום, וזאת אפילו מבלי לבחון את טענת ההגנה עצמית של הנאשם. טוב מאוחר מלעולם לא, אבל מצופה כי כתבי אישום יוגשו רק לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות ולא בחיפזון כאשר הדבר מביא להעמדתם לדין של נאשמים פעמים רבות ללא עוול בכפם".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק