כותרות היום: ח"כ יזבק נפסלה, רשימת 'משפט צדק' נפסלה, ו'ימינה' נמנעו מהצבעה האם לפסול את הרשימה המשותפת

ברוב מוחץ קיבלה הבוקר (רביעי) וועדת הבחירות המרכזית לכנסת את פסילתה של ח"כ היבא יזבק (בל"ד) מהתמודדות לכנסת.                                              גורם משפטי מוסר לאתר 'ימנים' – "להחלטת הוועדה אין כל משמעות, השאלה אם יזבק בסוף תרוץ לכנסת או לא, אינה תלויה בהחלטת הוועדה, אלא בקביעת בית המשפט העליון." יזבק צפויה לעתור לבית המשפט העליון.

עו"ד איתמר בן גביר שהגיש את הראיות נגד יזבק, פתח את נאומו: "במקום זה, בו אני עומד לפניכם, יו"ר ועדת הבחירות וחברי הוועדה, ללמד קטגוריה על היבא יזבק – אין אני עומד יחידי; עִמדי ניצבים כאן בשעה זו מליוני אזרחי ישראל קטגורים, ועוד אלפי נרצחים שנרצחו בפעולות טרור במאבק נגד מדינת ישראל".

"יחד איתי", המשיך בן גביר, "עומדים כאן דני הרן הי"ד, שהמחבל השפל סמיר קונטאר ירה בגבו אל מול בתו הקטנה. עינת הרן הי"ד, שאותו רוצח נאלח רוצץ את ראשה בסלע, והתינוקת הקטנה יעל הי"ד שנחנקה למוות לאחר שאמה ניסתה להסתיר אותה. עומדים כאן השוטרים שהמחבל השפל רצח. יחד איתנו, עומדים גם שלושים וחמישה קדושים שנרצחו בידי המחבלת השפלה דלאל מוגרבי, ועוד ועוד נרצחים. דמם זועק, אך קולם לא יישמע. אהיה אני להם לפה, ואבקש מכבודכם לפסול את יזבק מלהתמודד בבחירות לכנסת". במהלך דבריו הביא עו"ד בן גביר עשרות ראיות המעידות על תמיכתה של יזבק בטרור, בהן תמיכתה במחבל סמיר קונטאר, תמיכתה במחבלת דלל מוגרבי, הזדהותה עם המחבל כרים יונס, ועוד ועוד.

בנוסף, בן גביר תקף את היועמ"ש, שכזכור קבע כי אין למנוע מיזבק להתמודד, על כך שביקש מיזבק הבהרה כדי לקבל את עמדתה ה"עכשווית" בשונה מחבר עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי, כאשר ביחס אליו קבע היועמ"ש כי תצהירו לפיו אמירותיו מתייחסות לאויבים בלבד אינו קביל, שכן לשיטת היועמ"ש אמירותיו המקוריות הן שקובעות – מה שאין כן אצל יזבק, כאשר במקרה שלה היועמ"ש קיבל את תצהירה שהוגש רק שלשום.

לאור החלטת הוועדה לפסול את ריצתה של יזבק מסר עו"ד בן גביר: "אני שמח שלפחות בועדת הבחירות הצדק נעשה ותומכת הטרור נפסלה ברוב גדול, כשכל התומכים בפסילה מבינים דבר אחד בסיסי: למעריצה של סמיר קונטאר אין מקום בכנסת. אני מקווה שהצדק ייעשה גם בבית המשפט העליון, ולראשונה מי שבאמת צריך להיפסל ייזרק מכנסת ישראל".                                                                                                                                                          ח"כ משה ארבל (שס) מסר אף הוא: ״העובדה שפסילתה של תומכת הטרור יזבק נתמכה על ידי רוב מוחלט של סיעות הבית מלמדת על חומרת הדברים ועל כך שעילת הפסילה הקבועה בחוק של תמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל מתקיימת בה באופן מוחלט. אני מקווה ששופטי בית המשפט העליון יאשררו את ההחלטה וכבודה של הכנסת תישמר״
גם מפלגת 'משפט צדק' התומכת במשפט חוזר ליגאל עמיר נפסלה היום בוועדה מהתמודדות לכנסת. 13 חברי וועדה הצביעו בעד, ללא מתנגדים או נמנעים.

והצעד שהכי הפתיע היום, היה ההיעלמות של נציגי ימינה בהצבעה האם לפסול את הרשימה המשותפת. ההצבעה נדחתה, בין היתר בשל המנעות ימינה מההצבעה. עו"ד בן גביר שהגיש את הבקשה לפסילה הגיב: ""אחרי שבנט פסל אותי, הוא מכשיר את תומכי הטרור מהמשותפת".                                            תגובתו של עו"ד בן גביר:

 

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק