כוחות משטרה יחד עם חיילי צה"ל אוכפים את תקנות הקורונה

משטרת ישראל מובילה בימים אלו את המאמץ לאכיפת התקנות לשעת חירום בהתאם למדיניות הממשלה בנוגע למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל. משימה זו מחייבת פריסה רחבה של כוחות במרחב הציבורי במטרה לצמצם את שהייתם של אזרחים ולאכוף הפרות של ההנחיות. לצד משימה מורכבת זו, ממשיכה המשטרה כל העת לשאת באחריות המוטלת עליה גם בשגרה, לשמירת הסדר הציבורי, אכיפת החוק ושמירה על בטחון הנפש והרכוש.

במהלך השבועות האחרונים, תוגברו כוחות השיטור תוך שימוש בכלל יחידות המשטרה ומכפילי כוח נוספים בהם פקחים המסייעים במאמץ האכיפה. בהתאם להחלטת הדרג המדיני, בשעות אלו תוגברה המשטרה בלמעלה מ-600 חיילי צה"ל שיפעלו לצד עשרות אלפי שוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול הפועלים ברחבי הארץ, זאת במטרה לאפשר את הרחבת הנוכחות המשטרתית ולחזק את המאמץ הלאומי לבלימת התפשטות הנגיף.

חיילי צה"ל פועלים בצמוד לשוטרים בכוחות משותפים, בפרט לצורך נוכחות ובולטות וביצוע חסמים יזומים במרחב הציבורי בלבד. הפעילות תתבצע כך שהחיילים יעסקו באבטחה או בסיוע לשוטר במקרים חריגים, בעוד שהשוטר יבצע את פעילות ההסברה, הפיקוח והאכיפה מול האזרחים. התגבור של חיילי צה"ל את משטרת ישראל, יאפשר למשטרה להרחיב את הנוכחות המשטרתית ואת פעילות האכיפה באותם המוקדים בהם יש הפרות חוזרות ונשנות ואי ציות להנחיות.

עד כה נפתחו במשטרה 135 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד. בנוסף נפתחו 40 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. כמו כן עד כה, נרשמו ע"י המשטרה 4323 דו"חות

צילום – דוברות המשטרה

מדי יום מבקרים השוטרים אלפי מחויבי בידוד בכדי לוודא כי הם מקיימים את חובת הבידוד, כשעד כה ביקרו השוטרים כ-57,111 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ. בימים האחרונים ביקרו שוטרים בכל רחבי הארץ גם באלפי בתי עסק שונים, בתי כנסת, בשווקים, במרכזי הקניות, פארקים, חופי ים וכיו"ב, כשמרבית בעלי העסקים והאזרחים, קיימו והקפידו על ההנחיות במלואן. המשטרה סגרה עד כה 67 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת התקנות באופן בוטה.

ממשטרת ישראל נמסר:" המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף ככל שיידרש במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק