כוחות הביטחון 'תפסו' ישיבה ביצהר – המדינה תשלם מאות אלפי שקלים

ישיבת עוד יוסף חי. צילום דוברות
לאחר שכוחות הביטחון השתלטו על שטח ישיבת עוד יוסף חי ביצהר ב-2014, התחייבה המדינה לשלם לישיבה 400,000 • "וכאשר יענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ"

בפסק דין שניתן אתמול (ראשון) התחייבה המדינה לשלם לישיבת "עוד יוסף חי' ביישוב יצהר 400,000 ש"ח בגין דמי שימוש הוגן ובגין פיצויים על נזקים שנגרמו למבנה, התביעה הגיעה לאחר שכוחות הביטחון תפסו את מבנה הישיבה והפכו אותו למשך זמן מה לבסיס.

תחילתו של הסיפור באפריל 2014 אז תפסה המשטרה באמצעות כוחות מג"ב את הישיבה. בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד אריה ארבוס ממשרד "ארבוס קדם צור" טענה הישיבה כי נאלצה לנדוד ממקום מושבה ועל המדינה לשלם לה דמי שימוש הוגן. עוד טענו התובעים לנזקים שמגרמו למבנה. נציין כי עד היום סובלת הישיבה מהתנכלות של המדינה וכבר עשור שהיא בלי תקציב ממשלתי.

המדינה מצידה טענה טענות שונות מדוע היא אינה מחוייבת לפצות את הישיבה אך לאחר שהבינו במשרד הביטחון כי טענתם עלולה לנחול מפלה בבית המשפט, הגיעו להסדר פשרה עם הישיבה לפיו ישלמו לישיבה 400,000 ש"ח מבלי להודות בטענת התובעים.

הישיבה. צילום: דוברות

עו"ד אריה ארבוס ממשרד "ארבוס קדם צור" המייצג את הישיבה: המחשבה שניתן להחרים מבנה ישיבה, מבלי לשלם פיצוי על השימוש היא מקוממת. אחת הטענות של המדינה הייתה כי המבנה נבנה ללא היתר, זאת על אף שהמדינה סייעה בהקמת מבנה הישיבה. אני מצר על שנים של סחבת אבל שמח שבסופו של דבר הבינו במשרד הביטחון כי יש להם אחריות כלפי ישיבת עוד יוסף חי והחליטו לפצות אותם.

מישיבת עוד יוסף חי נמסר בתגובה: "וכאשר יענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ.

את תפיסת הישיבה, את הניסיון להשתיק את קול התורה, את החילול השם ואת הפיכת בית המדרש לחדר כושר לא ניתן לפצות בכסף. עם זאת אנו שמחים שמשרד הביטחון, ובימ"ש, הבינו שנעשה פה עוול, ועל העוול צריך לשלם.

הסכום אינו מכסה עלויות כלל הנזקים, שהוערכו במעל 800,000 ש"ח, אך זהו תחילתו של תיקון. עם זאת, לצערנו, הרדיפה של הישיבה טרם הסתימה, ואנו כבר עשור ללא תקציב. מערכת הביטחון מתבלבלת עד היום בין אוייב לאוהב, ומגלה רפיסות מול האוייב הערבי. אנו תקווה שמערכת הביטחון תשוב לתפקידה האמיתי לייצג את עם ישראל ללא מורא, בגאווה יהודית אמיתית.

הישיבה. צילום: דוברות

הישיבה בראשות הרב יצחק גינזבורג ממשיכה להעמיד תלמידים רבים, ולהשמיע את קולה היהודי הצלול בציבוריות הישראלית. למרות הרדיפות איננו מתייאשים ובטוחים כי נשוב למתחם הישיבה המקורי בקבר יוסף בשכם, נשוב בשמחה ובאור היום ונסיים את הכיבוש ואת העוול".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק