ועדת הבחירות פסלה את אבתיסאם מראענה מהתמודדות בבחירות

אבתיסאם מראענה | צילום: מתוך ויקיפדיה
בעקבות עתירת עוצמה יהודית לוועדת הבחירות המרכזית, נפסלה מועמדותה של אבתיסאם מראענה מריצה לכנסת • בן גביר: "אני מברך את ועדת הבחירות על ההחלטה הצודקת בלפסול את תומכת הטרור"

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת נעתרה לבקשתו של עו"ד איתמר בן גביר לפסול את מועמדת מפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה מלהתמודד בבחירות לכנסת. הבקשה עברה על חודו של קול 16 חברי וועדה שתמכו בפסילה מול 15 שהתנגדו לה. איש מפלגת העבודה, מעוזיה סגל, שהגיש גם הוא בקשה לפסול את מראענה משך את בקשתו וביקש שהיא לא תידון.

עו"ד איתמר בן גביר הביא בנאומו בוועדה מספר ראיות המעידות כי מראענה תומכת בהשמדתה של מדינת ישראל. הראיה המרכזית היא בדברים שאמרה מראענה בראיון עיתונאי: "אם הייתי יוזמת תסריט אפוקליפטי הייתי משמידה את זכרון יעקב". בן גביר הדגיש כי בתשובתה לוועדת הבחירות מראענה עמדה מאחורי דבריה ולא הכחישה אותם. בן גביר אף הביא דבריה של מראענה בהם ביזתה את חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, כאשר כתבה בדף הפייסבוק שלה כי "לא עמדתי בצפירה, הייתי בנהיגה בזמן של המדינה כמעט עמדה דום. אלה היו שתי הדקות בזמן הצפירה. הכביש היה ריק ואני המשכתי לחשוב על מה שעניין אותי באמת באותו רגע".

איתמר בן גביר. צילום: עמנואל גרסטל

בנוסף, אמר בן גביר כי "קראתי את התגובה של היועץ המשפטי לממשלה והתביישתי. התביישתי כי היועמ"ש בעניין מרזל וגופשטיין דיקדק בכל פרט ופרט, ובתשובת היועמ"ש הוא פשוט מתעלם מהאמירה שלה להשמיד את זכרון יעקב".

בן גביר חתם את נאומו: "הגשתי את הבקשה הזו בדחילו ורחימו, בפחד ורעדה, כי בכל זאת מדובר במתמודדת במפלגת העבודה ההיסטורית. אותה מפלגה, שעל אף המחלוקות שיש לי עם אנשיה, בנתה את המדינה הזו. אבל אני חושב שדווקא בגלל זה, כדי לעשות כבוד לבן גוריון, לוי אשכול, גולדה מאיר, יצחק רבין ושמעון פרס – אל יהיה חלקה עימהם. מי שרוצה להשמיד את זכרון יעקב לא צריך להיות בכנסת ישראל. הוא צריך להיות במקום אחר – בכלא. אבל וודאי לא בכנסת ישראל".

בתגובה להחלטת הועדה, מסר בן גביר: "אני מברך על ההחלטה השפויה והצודקת של ועדת הבחירות לפסול את תומכת הטרור מראענה מלרוץ לכנסת. מי שרוצה להשמיד עיר ואם בישראל בגלל שמתגוררים בה יהודים היא גזענית ותומכת טרור מובהקת. מקווה שייעשה הצדק ובית המשפט העליון יאשרר את החלטת הוועדה".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק