התנועה למשילות ודמוקרטיה במכתב לנשיא המדינה – "העברת המנדט לכנסת אינה עולה בקנה אחד עם הוראות חוק היסוד"

צילום - דוברות בית הנשיא

התנועה למשילות ודמוקרטיה פנתה הבוקר, יום שני ה-13.4.2020 לנשיא המדינה במכתב התראה בטרם אי נקיטה בהליכים משפטיים, לפיו הנשיא פועל בניגוד לאמור בסעיף 9 (א) ל"חוק יסוד: הממשלה" מאחר ותנאי להעברת המנדט אל הכנסת, בניגוד להטלתה על חבר כנסת אחר, היא הודעה ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת הממשלה. בהחלטתו הנשיא פעל אף בניגוד לנוהג שהתנהל בעבר ולכן התנועה למשילות מבקשת מהנשיא שיבהיר כי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת שהסכים לכך בהתאם לחוק המפורש.

לקריאת המכתב

עם זאת, מודגש במכתב כי אין בכוונת התנועה למשילות ודמוקרטיה לעתור בעניין לבית המשפט העליון או לכל ערכאה אחרת, בשל החסינות הנתונה לנשיא המדינה על פי חוק היסוד, הקובע כי "לא יתן נשיא המדינה את הדין לפני כל בית משפט או בית דין בשל דבר הקשור בתפקידיו או בסמכויותיו, ויהיה חסין בפני כל פעולה משפטית בשל דבר כזה" .במכתב מוסבר כי חסינות זו ניתנה בשל האמון הרחב שניתן בנשיא המדינה שישמור על החוק, הנוהג וההתנהלות התקינה והממלכתית.

מהתנועה נמסר "אנו סמוכים ובטוחים שבמקום בו המשפט הציבורי לא ייכנס בהתאם להוראות המחוקק, יפעל משפט הציבור, כמו גם מצפונו ויושרו של הנשיא, והוא יפעל בהתאם לנוהג, ללשון החוק ולפעולותיו בעבר."

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק