התביעה ביקשה עשרות שנות מאסר למחבל | הפצוע: "הבנתי שאני במצב של סכנת חיים"

קרדיט: במת החדשות
התביעה הצבאית ביקשה עונש מאסר בפועל של עשרות שנים למחבל שדקר יהודי בבית ג'אלא לפני כשנתיים וחצי, וכן תשלום פיצויים לפצוע

בדיון טיעונים לעונש שהתקיים בשבוע שעבר בבית המשפט הצבאי יהודה במחנה עופר, נשא דברים אהרון הלר, שנפצע בפיגוע דקירה בבית ג'אלא לפני כשנתיים וחצי. בתום הדיון ביקשה התביעה הצבאית להשית על המחבל עונש מאסר של עשרות שנים.

בדיון תיאר הלר את רגעי הפיגוע "יצאתי מחנות שהייתי רגיל לקנות שם, מקום שאני מכיר, לא חשבתי שמישהו יתקוף אותי במקום הזה. פתאום אני מרגיש שמישהו תוקף אותי, התחלתי לשמוע קול אכזרי מהפה שלו. הבנתי שמשהו אכזרי קורה כרגע".

הלר המשיך "התחלתי להרגיש שהוא חונק אותי ביד אחת ודוקר אותי ביד השנייה. לקח לי כמה שניות להבין שאני במצב של סכנת חיים, ושהוא מנסה להגיע לגרון שלי ולהרוג אותי. הרדתי את הראש וחטפתי דקירה ליד העין, כבר היה לי בראש שזה הסוף".

הלר תיאר כי מה שנתן לו את הכוחות להילחם במחבל ולהימלט היתה משפחתו "חשבתי על אשתי, איך היא תגדל את הילדים לבד – וזה נתן לי כוחות. המחשבה על הבן שלי בן שלושה חודשים, שלא יזכה אפילו לזכור איך אני נראה, הבנתי שאני חייב להילחם ולא לוותר. היה לי קשה להיאבק בו ולברוח ממנו".

לבסוף הצליח הלר להיכנס חזרה לתוך החנות, להתקדם ליציאה האחורית שהובילה לביתו של בעל החנות ולנעול אחריו את הדלת. המחבל דקר את הלר בפניו ובגופו כתשע פעמים, והוא נזקק לטיפול רפואי ולתפרים.

עוד פירט הלר כי ילדיו נבהלו למראה פציעותיו, ומאז "יש להם המון שאלות ואין לי תשובות. האירוע הזה מלווה אותנו כל הזמן. יש לי את החיים שלפני הפיגוע, והחיים של אחרי הפיגוע".

בהמשך הדיון פירטה התביעה הצבאית את סיבותיה לעונש, והתייחסה להרשעת המחבל בניסיון לרצח. בסוף הדיון ביקשה התביעה להשית על המחבל עונש מאסר בפועל של עשרות שנים, בטווח בין 19 ל-25. בנוסף, ביקשה התביעה להשית על המחבל תשלום פיצויים לטובת הנפגע.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הלר כנפגע עבירה מסר "לצערנו הטרור נגד היהודים רוחש כל הזמן. יש חשיבות רבה לענישה כבדה ומרתיעה, ברף העליון שהחוק מאפשר. מקווים שהשופטים יענו לבקשת התביעה וישיתו ענישה מחמירה על המחבל, ובכך יתרמו את חלקם להרתעת הטרור".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק