הרש"פ סללה כביש חדש בשטח האש הצה"לי

צילום: רגבים

הרשות הפלסטינית סללה בסוף השבוע כביש חדש בשטח האש 917 שבהר חברון, שטח אימונים אסטרטגי של צה"ל באיזור אסטרטגי המתפרש על עשרות אלפי דונמים אשר מחבר בין הר חברון לבקעת ערד.

צילום: רגבים
לפני כחודש דחה בג"ץ עתירה שהגישה תנועת רגבים בשנת 2016 נגד מערכת הביטחון, על כך שאיננה אוכפת את החוק במרחב. העתירה של רגבים הציפה כי בשנים האחרונות נבנו בשטח האש כ-1500 מבנים, וכי הרשות הפלסטינית מנסה להפוך את הפזורה הספורדית במקום לעיר חדשה, באמצעות פריסת תשתיות ובניה של מבני חינוך, דת וקהילה, הממומנים על ידי האיחוד האירופי ומדינות המפרץ. על אף שהמדינה הבהירה היטב כי אין צפי מתי, והאם בכלל, תולבן הבניה הבלתי חוקית במקום, ברשות הפלסטינית מיהרו לנצל את הרוח הגבית שנשבה מבג"ץ, ובסוף השבוע שעבר סללו כביש חדש בשטח האש.

רק בשבוע שעבר, הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי חתמו על העברת 5.8 מיליון אירו לצורך פיתוח מיזמי תשתיות באזורי C הנמצאים בשליטה ישראלית, בשעה שבאיחוד האירופי היו מודעים היטב לעובדה כי הפרוייקטים הללו מתבצעים ללא היתרים. "לאחר שישראל לא החזירה זמן רב תשובה בעניין המיזמים – הרשות ואנחנו ראינו בהם מאושרים, וכך פועל האיחוד גם במקרים נוספים מהסוג הזה", הצהירו באיחוד.

צילום: רגבים

"הרשות הפלסטינית עושה בשטח ככל העולה על רוחה, בעזרת כסף וגיבוי של האיחוד האירופי", אומר יכין זיק, מנהל הפעילות בתנועת רגבים. "השיטה ברורה: הרשות הפלסטינית מציפה את ישראל בעוד ועוד תכניות לבניה אבל לא מחכה לאישור שלהן. פקידי המנהל האזרחי זורמים ומעלימים עין, ואחרי כמה שנים המדינה בחסות בג"ץ פשוט מלבינה אותן".

"מה שנותר לבג"ץ זה רק לכבס את כל הלכלוך הזה", מוסיף זיק, "אבל אף מבשם לא יצליח להעלים את העובדה שיש פה סיפור מסריח".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק