הרשות הפלסטינית ממשיכה בהרס המבצר החשמונאי בשומרון

צילום: איתן מלט שומרים על הנצח

הרשות הפלסטינית מעמיקה את ההשתלטות שלה על "תל ארומה", המבצר החשמונאי בשומרון – תוך פגיעה בעתיקות. אתמול (ראשון) הגיע צי של כלים הנדסיים כבדים מטעם הרשות הפלסטינית ומועצת הכפר ביתא, וסללו כביש לעבר שרידי המבצר.

כזכור, לפני כשלושה חודשים נפרץ ציר ראשוני למקום, ולאחר מכן הניפה הרשות הפלסטינית דגל עצום הנראה למרחק של קילומטרים רבים.

המבצר בתל ארומה, הינו המבצר הצפוני ביותר משמונה מבצרים שהקימה הממלכה החשמונאית כדי להגן על גבולה המזרחי, ומיקומו שולט על המעבר בין בקעת הירדן למרכז השומרון.

בחודשים האחרונים, הרשות הפלסטניית מרכזת מאמץ משמעותי ומשקיעה משאבים רבים בתפיסת המקום. במקום הוצבו גנרטורים ותאורה היקפית, ולצד הדגל העצום הוקמו אוהלים המאויישים בקביעות. בכירי הרשות אף קיימו טקס במקום בו הוכרז המבצר החשמונאי כ"אתר מורשת פלסטיני". בתואנה הזו גרמו העבודות במקום להרס חומת המבצר ומאגורות המים.

זהו שיאו של תהליך של שנה, בו מבוצע הרס מתמשך, כך על פי חברי "שומרים על הנצח" ארגון הפועל לשימור האתרים ההיסטורים והארכיאולוגים ביהודה ושומרון יחד עם מחלקת התשתיות במועצה האזורית שומרון.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן אומר בעקבות ההרס "על רשויות האכיפה להדרש לנושא ולעשות את תפקידם. הרס שיטתי של אתרי מורשת היסטורים של העם היהודי בכל רחבי יו"ש לא יכול להמשך. אנחנו דורשים שייעצר ההרס של תל ארומה ואת התערבות הגורמים הרלוונטיים".

איתן מלט, רכז הפעילות של ארגון "שומרים על הנצח" הפועל להגנה על עתיקות ביהודה ושומרון, שתיעד את העבודות קרא לשר הביטחון נפתלי בנט להתערב מיידית במצב. "אדוני שר הביטחון, הטבעת חותם משמעותי במשרד הביטחון תוך תקופה קצרה. זה הזמן לקבוע את המורשת שתוכיח שמדינת ישראל שומרת על הנצח".

בארגון שבים וקוראים לראש הממשלה לאמץ את תכנית החירום הלאומית להגנה על אתרי מורשת, שהוצגה לשרי הממשלה. "לא מתקבל על הדעת שמדינת ישראל, החתומה על אמנות בינלאומיות לשמירת אתרי עתיקות, מאפשרת את הרס האתר".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק