הפאדיחה של קושניר בסרטון האנשטימי שפרסם: הפר זכויות יוצרים – וכעת נדרש לשלם פיצויים

ח"כ כנסת אלכס קושניר המשתייך לסיעת ישראל ביתנו, פרסם כזכור אמש סרטון שעורר סערה רחבה, בעקבות דברים מכוערים שאמר נגד הציבור החרדי בסרטון.

אלא שבסרטון עצמו, שילב קושניר איור של הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל. האיור, נלקח מתוך ספר הקומיקס "הרב כהנא", אותו הוציאה לאור ישיבת הרעיון היהודי בירושלים, שאת ציוריו צייר צייר, שנשכר עבור איור הספר כאמור.

כעת, לאחר פרסום הסרטון של קושניר, דורשים ברעיון היהודי מקושניר פיצויים, לאחר שזה השתמש באיור ללא רשות. במכתב התראה לפני תביעה שנשלח לקושניר ע"י בא כוחה של ישיבת הרעיון היהודי, עו"ד איתמר בן גביר, צוין: "הסרטון הוא סרטון פוגע ומכפיש אך בכל מקרה אסור היה לך לעשות שימוש באיור שימוש באיור ללא רשות", וכן כי אותו שימוש "מהווה מגוון עוולות אזרחיות כלפי מרשתנו ובין היתר מפר את זכויות היוצרים של מרשתנו, מעוול בעשיית עושר ולא במשפט, מעוול ברשלנות ופוגע בזכותה החוקתית של מרשתנו לקניין".

קושניר נדרש במכתב להסיר את האיור מן הסרטון שהופץ ברשתות המדיה השונות באופן מיידי, וכו לפצות את ישיבת הרעיון היהודי בגין הפגיעה בזכויותיה בסכום של 100,000 ₪.

עו"ד איתמר בן גביר, שכאמור מייצג את ישיבת הרעיון היהודי מוסר כי "מעבר לכך שח"כ קושניר הפיץ דברי בלע והסתה חמורים ואנטישמיים נגד הציבור החרדי ובכלל הציבור שומר המסורת בישראל, הרי שהוא גם הוסיף חטא על פשע, הפר זכויות יוצרים – והשתמש בתמונה של רב גדול בישראל עבור התעמולה האנטישמית שלו. כעת נלמד אותו דרך הכיס מהי משמעות הפרת זכויות יוצרים, ולא פחות חשוב מכך, שהשמצת יהודים עולה וביוקר"

התמונה המקורית מתוך הספר שהוציאו בישיבת הרעיון היהודי:

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק