הלינץ' בל"ג בעומר: ראיות חדשות נגד התוקפים

צילום: ד. פ.

לאחר הלינץ' שעברו מתפללים חרדים, בניהם מבוגרים, נשים וילדים שהגיעו להתפלל בל"ג בעומר סמוך לכפר בית ג'אן הצופה על קברו של רבי שמעון בר יוחאי, שלח עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מספר מכתבים למשטרה בהם תואר הלינץ', בבקשה לפעול לתפיסת התוקפים.

אולם במשטרה השיבו כי אין לזהות את התוקפים בעזרת עדויו המתלוננים, וכי התיק עבר למשיור המודיעיני. כעת שולח עו"ד בלייכר מכתב נוסף, שלישי במספר, בו מתוארת עדות נוספת של נהג הסעות שנכח במקום הלינץ', ואליה מצורפות תמונות התוקפים שהצליח לצלם.

לפי העדות החדשה, נהג ההסעות המתין למתפללים ברכבו, בחניה הסמוכה לכפר בית ג'אן. בעת שהמתין החלו להגיע למקום ג'יפים, סוסים וטרקטורונים אשר רוכביהם החלו לנהוג בפראות ולאיים לעברו. הנהג הסביר להם שהוא רק נהג ההסעות, והם הניחו לו.

בשלב זה הגיעו המתפללים לחניון. הנהג ראה כיצד הופל המתפלל לרצפה כאשר התוקפים בועטים ומכים אותו בכל חלקי גופו תוך שהם מטיחים בו קללות, גידופים ואמירות כנגד העם היהודי. נהג ההסעות התקשר למוקד המשטרה, היה איתם בקשר רציף ותיאר את שמתרחש לנגד עיניו.

במהלך השיחה למוקד המשטרה ביקש נהג ההסעות חילוץ מידי למתפללים, וכן ביקש שמסוקי משטרה החגים מעל מירון יגיעו לאזור שכן "יש אספסוף שמכה יהודים עד כדי סכנת חיים ממשית".

נהג ההסעות סייע ליהודי שהותקף, וראה כיצד הפורעים החלו לנתץ את חלונות הרכבים בחניה, כולל זריקת אבנים לעבר רכבו שלו. נהג ההסעות גילה תושיה והצליח לצלם בעזרת מכשיר הטאבלט שהיה ברשותו מספר תמונות של התוקפים.

"פוגרום אכזרי" – עו"ד חיים בלייכר, צילום: חוננו

למרות כל האמור לעיל, לא נקרא נהג ההסעות להעיד במשטרה על אשר ראה, על אף שהתקשר למוקד והיה בקשר עם השוטרים בשטח. כמו כן, המשטרה לא ביקשה את התמונות שצילם.

כעת מבקש עו"ד בלייכר מארגון חוננו כי המשטרה תגבה עדות מנהג ההסעות ומעדים נוספים, תצרף את הקלטת שיחתו למוקד המשטרה לתיק החקירה וכן תקים צוות חקירה מיוחד אשר יאסוף את העדויות והראיות ויביא למעצר המתפרעים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסר "בל"ג בעומר סמוך לכפר בית ג'אן התרחש פוגרום אכזרי כנגד יהודים ורכושם. למרות חומרת האירוע לא נעצרו חשודים עד כה, ולא נגבו עדיות מנפגעים רבים ומהעדים שיצרו קשר עם המשטרה. לא ייתכן שיהיו במדינה אזרחים אשר לגביהם החוק לא חל וניתן להם לתקוף ולהשחית בלא שיחששו שימוצה איתם הדין. אנו נמשיך ללחוץ ולא נרפה עד שיוקם צוות חקירה שיביא לאיתור החשודים בתקיפה ומעצרם, ועד אשר ימוצה הדין עם המתפרעים".

נזכיר כי הלינץ' התרחש בל"ג בעומר, את מתפללים חרדים הגיעו סמוך לכפר בית ג'אן הצופה לעבר קברו של רבי שמעון בר יוחאי, שהיה סגור ביום ההילולה עקב הקורונה. הפורעים שהגיעו לחניית הרכבים של המתפללים תקפו את הנוכחים, היכו אותם, זרקו לעברם אבנים, ניפצו חלונות של רכבים ועוד, והמתפללים נאלצו להתפנות מהמקום בשיירה מאובטחת על ידי המשטרה. כאמור, עד לרגע זה לא ידוע על מעצר התוקפים.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק