הליכוד עתר לבגצ נגד יועמ״ש הכנסת: ״מצוי בניגוד עניינים חמור״

היום (ראשון) צפוי יועמ"ש הכנסת, איל ינון, להגיש ליו"ר הכנסת את חוות דעתו האם יש באפשרותו של אדלשטיין לאשר הקמת וועדה בנושא החסינות של נתניהו. במקביל, מפלגת הליכוד וח"כ מיקי זוהר הגישו עתירה דחופה לבג"צ נגד ינון, בטענה שהוא נמצא בניגוד עניינים חמור ועל כן אסור לו להתעסק בחסינותו של ראש הממשלה.

בעתירה לבג"צ, שהוגשה על ידי עורכי הדין מיכאל ראבילו, אבי הלוי ורועי שכטר, נטען כי היועץ המשפטי לכנסת ובת זוגו חתמו על הסדרי ניגוד עניינים, לפיהם היועץ המשפטי לכנסת לא יטפל בעניינים בהם מטפלת בת זוגו. למרות זה, בת זוגו של היועץ המשפטי לכנסת, חברה בכירה בצוות שטיפל בתיקים הנוגעים לנתניהו וקיבלה החלטות בעניינו וכן היועמ"ש דן בנושא הקמת וועדת החסינות בכנסת שפוזרה.

על כן, נכתב בעתירה כי "היועץ המשפטי לכנסת פועל למרבה הצער בניגוד גמור להסדר ניגוד העניינים עליו הוא חתום ובניגוד גמור להסדר ניגוד העניינים עליו חתומה בת זוגו, וזאת בניגוד גמור לדין ובאופן המערער את אמון הציבור במוסד החשוב של היעוץ המשפטי לכנסת". כמו כן, שואלים העותרים האם יעלה על הדעת שהיו נותנים ליועמ"ש להתערב בנושא אילו בת זוגו הייתה נמנית לצוות ההגנה של ראש הממשלה.

לדברי העותרים גם לגופו של עניין, אין שום מקום להקים לאחר שהכנסת התפזרה וזמן קצר לפני הבחירות. לדבריהם, וועדת כנסת שתדון בעניינו של נתניהו, היא מנוגדת לחוק יסוד השפיטה, מנוגדת לנוהג ארוך שנים, מנוגדת לחוות דעת קודמת שפרסם יועמ"ש הכנסת עצמו בעבר, וכן מסיבות נוספות.

ח"כ מיקי זוהר, שכאמור הצטרך למפלגת הליכוד בעתירה לבג"צ נגד יועמ"ש הכנסת, אומר:"החלטנו לעתור לבג״ץ עקב התנהלות בלתי סבירה מצד היועמ״ש של הכנסת, אנו מקווים שתתקבל ההחלטה נכונה תוך כדי שימת דגש לכל הטענות שהעלנו בעתירה".

אמש הוציא ראש הממשלה סרטון בו התייחס גם הוא לנושא. בין היתר אמר נתניהו כי "לא מעניין אותם (השמאל מ.ה) שהיועמ"ש של הכנסת נמצא בניגוד עניינים חריף. רעייתו היא פרקליטה בכירה בצוות התביעה שתפר את התיקים ההזויים נגדי. מצד אחד היא תובעת אותי, ומצד שני הוא מכריע בהגנה שלי".

"נסו לדמין רגע את ההפך, שרעייתו לא הייתה פרקליטה בכירה בצוות התביעה נגדי אלא פרקליטה בכירה בצוות ההגנה שלי. היו אומרים מיד שזה לא רק ניגוד עניינים חריף, זה מרמה והפרת אמונים בנסיבות מחמירות, תיק 5000. כשתפסו אותו על חם על ניגוד העניינים הזה, מה הוא אמר? הוא אמר שהוא ורעייתו מעולם לא דיברו על התיקים האלה. אתם מאמינים לזה? התיק המפורסם ביותר של תולדות המדינה ששניהם עוסקים בו והם מעולם לא דיברו על זה. הם חושבים שאנחנו טיפשים?" הוסיף נתניהו בסרטון.

במקביל, בשעה 13:15 יכנס יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מסיבת עיתונאים בלשכתו בה הוא יתייחס לחוות הדעת של יועמ"ש הכנסת. כמו כן הוא צפוי להודיע האם הוא יתן את אישורו להקמת הוועדה או שהוא יתנגד לכך. במהלך סוף השבוע המשיכו במפלגות כחול לבן וישראל ביתנו לאיים כי אם אדלשטיין יחליט שלא להסכים לבקשתם להקמת וועדת החסינות, הם יפעלו להדיחו מתפקידו.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק