הותקפו על ידי מחבלים ונהפכו בעצמם לחשודים

צילום: חוננו
ארבעה יהודים הותקפו בסלעים ואבנים לאחר שנכנסו בטעות לכפר ערבי. כשהגיעו להתלונן במשטרת אריאל סירב החוקר לקבל את תלונתם, ולא ניתן להם אישור איבה. בנוסף, עיכבה אותם המשטרה לחקירה באשמת כניסה לכפר ערבי והפרת צו אלוף

ארגון חוננו פנה בימים האחרונים למפקד מחוז ש"י ולמשטרת אריאל בבקשה לפתיחת תלונה על התעמרות משטרתית. הבקשה מגיעה לאחר מקרה חמור של תקיפת ארבעת יהודים שנכנסו בטעות לכפר ערבי, ובמקום לאפשר להם להגיש תלונה הם נחקרו במשטרה על הפרת צו אלוף, ונהפכו לחשודים בעצמם.

הארבעה נסעו בשבוע שעבר בשעת לילה מאוחרת בכביש 5 לכיוון הר ברכה בעזרת תוכנת הניווט waze, ובטעות התבלבלו באחת הצמתים ונכנסו לכפר ערבי. מספר ערבים שעמדו בסמוך לכביש הבחינו בהם והחלו לתקוף את הרכב. המחבלים יידו אבנים ובלוקים לעבר המכונית, ואף ניסו לפתוח את דלתות הרכב. כתוצאה מכך שלוש משמשות הרכב נופצו, אחד הבלוקים פגע בכתף של הנהג והזכוכיות הרבות גרמו לחתכים בידו, ונוסע נוסף נפגע ברגלו. לבסוף הצליח הנהג לבצע פניית פרסה ולהימלט.

עם יציאתם מהכפר המשיכו הארבעה באופן מידי למשטרת אריאל, להגיש תלונה בגין התקיפה. לאחר שסיים הנהג לספר לחוקר אודות המקרה, נכנס למקום אחד הקצינים. משראה את נוסעי הרכב שהיו בעלי כיפות גדולות ופאות, החל הקצין להתנהג אליהם בחשדנות ועצר את תהליך הגשת התלונה.

הקצין לא הסתפק בכך ולאחר כחמש דקות הודיע לארבעה כי הם הופכים ממתלוננים למעוכבים לחקירה, בחשד להפרת צו אלוף בכך שנכנסו לכפר הערבי כיף אל-חרס. יצוין כי גם בשלב זה לא ברור לארבעה לאיזה כפר הם נכנסו, והם גם ציינו זאת בחקירתם.

נהג הרכב ניסה להסביר לקצין כי מדובר בטעות בפנייה, אך כל הסבריו לא הועילו כלל. גם ניסיון לסיים את הליך התלונה על מנת לקבל אישורים על הנזק לצורך קבלת הפיצוי המגיע לו, נתקלו בסירוב מוחלט מצד הקצין. בהמשך ניסו הארבעה לבקש שיביאו להם זימון לחקירה אך גם בקשה זו נתקלה בסירוב והם עוכבו בתחנה במשך שעות ארוכות ללא שנחקרו בכלל. רק בשבע בבוקר שוחררו הבחורים לביתם לאחר שקיבלו זימון לחקירה, אך עדיין סירבו להנפיק לנהג טופס נזק.

הארבעה התייצבו בתאריך שנקבע להם להמשך החקירה, ובמשטרה המשיכו להאשימם באותן הטענות. לאורך כל החקירה החוקר כלל אינו ידע לציין לאיזה כפר נכנסו הבחורים וכן לא הראה להם צו האוסר על כניסה למקום. בחקירה המשיכו הארבעה להכחיש את המיוחס להם וטענו כי היה מדובר בטעות, ולבסוף שוחררו בתנאים מגבילים. גם בשלב זה סירבה המשטרה לתת לנהג את האישורים שאותם ביקש, עד לשלב זה ממש.

בעקבות כך, פנה עורך הדין חיים בלייכר, אשר מייצג את נהג הרכב מטעם ארגון חוננו, למשטרה על מנת לקבל מענה על התנהלותה במקרה זה. לדבריו "יהודים טעו בדרכם ועברו אירוע קשה של פיגוע אבנים וניסיון לינץ', בו היו נתונים בסכנת חיים ממשית. והנה, כאשר פנו לעזרת המשטרה בהיותה הגוף שאמון על שלומם וביטחונם, בחרה המשטרה להפוך את הקורבן לאשם ולהאשימם בתואנה חסרת כל ביסוס. מדובר בהתנהלות אבסורדית וחסרת כל רגישות כלפי קורבנות טרור".

"אפילו את הזכות הבסיסית להגיש תלונה כנגד המחבלים, וקבלת פיצוי ככל נפגע פעולות איבה סירבו לתת להם. אבקש לשנות את יחס המשטרה לאירוע, במיוחד כעת לאחר שמרשיי נחקרו והחשדות נגדם הוסרו", כך במכתב.

בסיום מכתבו ביקש בלייכר מהמשטרה לפתוח תיק תלונה, ולהנפיק לנפגעים טפסי אישור תלונה ואישורי איבה. "אבקש מהמשטרה להפנות את המשאבים כלפי המחבלים ולבצע את כל אשר נדרש על מנת להביאם לדין בגין ניסיון רצח", הוסיף.

עוד אמר עו"ד בלייכר "אנחנו באירוע בו המשטרה בקלות דעת הפכה את המותקפים לנאשמים. אנשים שעברו אירוע כל כך קשה של ניסיון לינץ', נפצעו, רכבם נשבר, המשטרה בקלות הופכת אותם לנאשמים. מדובר במחדל, ואנו נדרוש לתקנו. על המשטרה לבדוק את עצמה כיצד זה קרה.

אנו מקווים שהמשטרה תתעשת על עצמה ותפעל גם לדאוג שמרשיי יקבלו את המגיע להם אבל בעיקר תתחיל לפעול לתפיסת המחבלים עצמם"

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק