הוריו של אהוביה סנדק: לא להרוס את 'מעלה אהוביה'

הרס בתים. ארכיון
הוריו של אהוביה סנדק ז"ל שלחו מכתב לשרים, חברי כנסת, רבנים ועוד בדרישה לא להרוס בשנית את 'מעלה אהוביה' שהוקם לזכר בנם. בין היתר נכתב כי "האם לא די בהריגתו?? למה גם להחריב את המוקם לזכרו?"

הוריו של הנער אהוביה סנדק ז"ל שנהרג במהלך מרדף משטרתי שלחו מכתב לשרים, חברי כנסת, רבנים, נכבדים ו"לכל עם ישראל" בבקשה לא להרוס בשנית את 'מעלה אהוביה' שנבנה לזכרו. ההורים, אברהם ואיילת סנדק, הזכירו את נסיבות מותו של אהוביה ז"ל, את השתלטות הפלסטינים של שטחים וטענו "חוסר הצדק והאפלייה זועקים".

המכתב מתאר כיצד קיבלה המשפחה את הידיעה על הרס 'מעלה אהוביה' "בלב נקרע התבשרנו הבוקר שכוחות שמטרה פינו את 'מעלה אהוביה', מקום שבו בוצע רצח בננו יקירנו ובו הוקם גלעד וחווה כאות וסמל להמשך דרכו החלוצית: דרך של אהבה ובניה".

אהוביה סנדק ז"ל

ההורים ביקשו למחות נגד הריסת המקום, המהווה עבורם ועבור "כל מי שכואב את לכתו בטרם עת" של אהוביה, זיכרון חי ונחמה פורתא. "השוטר שנגח – לקח על עצמו את תפקיד התליין, וגזר את גורלו של בנינו למוות", כך במכתב.

עוד הוסיפו ההורים כי "הרצח שנעשה על ידי המשטרה.. קיצר את פתיל חייו של אהוביה וגופו כבר לא אתנו. אך ההרס שנעשה הבוקר דקר את נשמתו ומורשתו שעדיין חיה אתנו, ושוב עורר את כאבה של ארץ ישראל והדבקים בה".

"האם לא די בהריגתו?? למה גם להחריב את המוקם לזכרו?" תהו ההורים במכתב. בהמשך התייחסו ההורים לבניית הפלסטינים בשטחי C, כאשר הצבא והרשויות לא פועלים כנגדם אלא מעלימים עין, ובכך מעודדים בצורה פאסיבית את גניבת הארץ. "חוסר הצדק והאפלייה זועקים", כתבו הוריו של אהוביה ז"ל.

ילדי משפחת סנדק על הגלעד לזכרו בגבעת מעלה אהוביה.

בהמשך המכתב ביקשו ההורים "אנו קוראים לכם, מכובדיי ומכובדותיי, להביע את התנגדותכם להרס. עם ישראל נמצא במשבר אמון ובלבול ערכים.. בכוחכם לאחד את השורות, לאחות את הפצעים ולומר בקול רם ונחרץ: ארץ ישראל היא נחלת אבותינו!".

ההורים סיימו את המכתב "בכאב עצום ובאמונה שלמה בגאולה ובביאתו של משיח צידקנו, אברהם ואיילת סנדק, הוריו של אהוביה".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק