ההשתלטות החקלאית ביהודה ושומרון – מה עשו רשויות האכיפה? צפו:

צילום: רגבים

שנה לאחר חשיפת "הכיבוש החקלאי" שמקדמת הרשות הפלסטינית במסגרת תכנית "פלסטין הירוקה", יצאו בתנועת רגבים לבדוק כיצד פעלו במשרד הביטחון ובמנהל האזרחי נוכח התופעה.

כזכור, במסגרת המיזם, הרשות מממנת ורוכשת מדי שנה מאות אלפי שתילי זיתים, מעניקה אותם חינם לחקלאים ערבים היושבים ביהודה ושומרון ומנחה אותם על אילו איזורים אסטרטגיים צריך להשתלט. בדרך כלל, בסמוך ליישובים ישראלים, לגדר ההפרדה ולקו הירוק.

על כל שתיל מוצמד תגית מנייר ועליה סמל הרשות הפלסטינית, לוגו "פלסטין הירוקה" של משרד החקלאות ברשות, וכן ציון של האיזור גאוגרפי, שנת הנטיעה ומספר סידורי של כל עץ.

ה"כיבוש חקלאי" מתבצע באזורים הנמצאים תחת שליטה ישראלית מלאה לכאורה, ואף באדמות מדינה רשומות. הרשויות הישראליות, שלא אוכפות את החוק מול התופעה בכללותה אלא באופן נקודתי ואנמי.

שנה לאחר חשיפת התופעה, יצאו בתנועת רגבים לבחון מספר אזורים, אשר לגביהם פנתה רגבים למנהל האזרחי בדרישה לבצע אכיפה ולפנות את הפלישה לאדמות המדינה.

הפלישה שתועדה בשנה שעברה לאדמות מדינה בסמוך "מחסום הל"ה"בגוש עציון נותרה כשהיתה. וכך גם פלישות לאדמות מדינה בצפון השומרון, ובסמוך לעיר אריאל.

ההשתלטות החקלאית מורכבת בעיקר לנוכח החוק המקשה פינוי של קרקע מעובדת לאחר מספר שנים של עיבוד. החקלאים הפלסטינים המודעים לחוק היטב, מוודאים שהקרקע מעובדת מדי כמה חודשים, ולאחר השנים הקבועות בחוק הדבר מקשה על המדינה לסלק אותם ולדרוש את הקרקעות חזרה.

"חוסר האכיפה מול המשך הפלישה ועיבוד השטח, עלולה לגרום להתרחבות התופעה באזורים נוספים ביהודה ושומרון", אומר ישי חמו, רכז יהודה ושומרון בתנועת רגבים. "יש פה רוח גבית לדרך הפעולה של השיטה להשתלטות על אדמות מדינה. משרד הביטחון והמנהל האזרחי חייבים לעצור את הכיבוש החקלאי".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק