האנרכיסט פולק פרסם מאמר הסתה בהארץ תוך כדי מעצרו – ארגון עד כאן הגיש תלונה לפרקליטות

אתמול (ב') בשעות הצהרים, תוך כדי מעצרו, פרסם האנרכיסט יונתן פולק מאמר באתר הארץ. במאמרו טען פולק כי הוא מסרב לשתף פעולה עם בתי המשפט בישראל וזאת בשל אופיו של המשטר בישראל. בסיום המאמר קרא פולק להצטרף למאבק הפלסטיני ולהפר את החוק תוך שהוא מסית לאלימות וקרא "עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם."

בעקבות המאמר הגיש עו"ד צור פלק מארגון עד כאן תלונה דחופה למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, בבקשה להורות באופן מידי על פתיחה בחקירה מהירה כנגד פולק בגין הסתה נגד חיילי צה"ל.

במכתב, מסבירים בארגון עד כאן לעו"ד ליטמן כי פולק ידע על מעצרו הצפוי ותוך כדי המעצר הוא פרסם באתר 'הארץ' מאמר מסית נגד חיילי צה"ל. במאמר כתב פולק כי "כדי לתרום לשינוי, על יהודים לוותר מרצון על השאיפה להנהיג את המאבק ולהובילו, ותחת זאת לתמוך במאבקם של הפלסטינים, לא בלב אלא בפועל" בנוסף כתב, "כן, עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק; למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם" הוסיף פולק במאמר. בהמשך היום שונה המאמר באתר הארץ ובמקום המילים האלו נכתב "כן, עלינו לחצות את הגדר ולצעוד בעקבותיהם".

ארגון עד כאן הדגישו, כי אין כל ספק כי קריאתו של פולק להצטרף אל ילדי בקבוקי התבערה ולצעוד בעקבותיהם מהווה הסתה חמורה לפגיעה וניסיון רצח של חיילי צה"ל. עוד הם מוסיפים במכתבם, כי לא יעלה על הדעת כי במסגרת חופש העיתונות תינתן במה להסתה חמורה כל כך. כמו כן הם הביאו ראייה ממשפט דומה בו נגזר על עודי ביומי 13 חודשי מאסר בגין הסתה ברשת נגד כוחות הביטחון.

לאור כל זה פונים כאמור בארגון עד כאן לעו"ד ליטמן אלייך להורות על פתיחה בחקירה מהירה שאנו מקווים ומאמינים שתוביל להגשת כתב אישום כנגד פולק. לדברי הארגון "לא ייתכן שבמדינת ישראל אנשים המסיתים לפגיעה ואף לניסיון לרצח חיילי צה"ל יוכלו לפרסם את קריאתם הנלוזה והמסוכנת בפומבי".

כמו כן הם מציינים כי דבריו של פולק אינם רק בבחינת "דיון תיאורטי" אל פולק הינו אחד ממארגני ההתקפות האלימות המתרחשות מידי יום שישי בסמוך לכפר קדום ומעבר לתמיכה המורלית ולעידוד זורקי האבנים, הוא אף נוטל חלק פעיל בעצמו בשריפת הצמיגים באותן ההתפרעויות.

נזכיר כי פולק נעצר אתמול במקום עבודתו לאחר שסירב להגיע לדיונים בעניין הקובלנה הפלילית שהוגשה נגדו בשנת 2018. בעקבות סירובו, הוציא שופט בית משפט השלום בירושלים, דב פולוק, צו הבאה נגדו שהפך לצו מעצר כללי, שכלל בתוכו את כתובת עבודתו של פולק, במשרדי עיתון 'הארץ' ברחוב שוקן בתל אביב.

נציין כי שוטרי משטרת ישראל חיפשו את פולק מספר פעמים במשרדי העיתון, אך ללא הצלחה. באחת הפעמים, שהייתה אך לפני שבועיים, שהה פולק בעבודתו אבל הצליח לחמוק מהשוטרים. כמו כן נציין כי פולק יכול להשתחרר בכל רגע מהמעצר, אך בשלב זה הוא מסרב להפקיד ערבון כספי ולחתום כי יתייצב לדיונים הבאים בעניינו. על כן, בעקבות הסירוב לחתום, יתקיים היום דיונו של פולק בבית המשפט שם הצהירו בעד כאן כי ידרשו את המשך מעצרו.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק