האם ביהמ"ש העליון יחייב את השב"כ להעביר להגנה פרטים על 'האמצעים המיוחדים' בחקירות דומא?

דומא
עמירם בן אוליאל. בבית המשפט
נפתח שלב הערעור בבית המשפט העליון בבקשת עורכי דינו של עמירם בן אוליאל לקבל לידם חומרים הקשורים לעינויים בתיק דומא, המצויים בידי הפרקליטות

הבוקר (ראשון) התקיים דיון בבית המשפט העליון בבקשתם של עורכי דינו של עמירם בן אוליאל לחשוף חומרים חסויים הנמצאים בידי הפרקליטות, הנוגעים לחקירות הצורך והעינויים אותם עבר בן אוליאל. עו"ד אביגדור פלדמן ועו"ד יהושוע רזניק, המייצגים את בן אוליאל, ביקשו את החומרים על מנת להוכיח כי הפעלת חקירות אלו נעשתה בניגוד לחוק.

במהלך הדיון טען עו"ד אביגדור פלדמן כי "העינויים הופעלו לשם מטרה אחת – קבלת הודאה". עוד הוסיף כי "מעולם אמצעים כאלה לא היו במרכזו של דיון משפטי".

אחד החומרים המבוקשים הינו מסמך מפורט המתאר את מהלך חקירות הצורך והעינויים אותם עבר בן אוליאל. בידי ההגנה ישנו מסמך מקוצר, פרפרזה, שלטענת עורכי הדין לא משקף את שהתנהל בחדר החקירות במציאות.

בפרקליטות טענו כי המסמך המפורט נמצא תחת חיסיון, אולם השופט ג'ורג' קרא טען כי הניסוח בתעודת החיסיון כוללני ביותר, ולא כולל בתוכו את מסמך העינויים המפורט. השופט ביקש לקבל לידיו את המסמך המלא, כדי לערוך השוואה בינו ובין הפרפרזה שקיבלה ההגנה, ולהבין האם הפרפרזה משקפת את המסמך המקורי.

עוד ביקשו עורכי הדין לקבל לידיהם תיעוד של פגישת ראשי השב"כ והפרקליטות בטרם הפעלת חקירות העינויים, פגישה אותה מזכיר רז נזרי בראיון לתכנית עובדה, וכן חומר חסוי שהוצג בבקשות הארכת מניעת המפגש עם עו"ד שהושת על בן אוליאל.

החלטתו הסופית של השופט תינתן בהמשך.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק