בן גביר ידרוש בחוק: "לאפשר לירות בגנבי נשק מבסיסי צה"ל"

חיילי צה"ל. ארכיון. צילום: דו"צ
עו"ד איתמר בן גביר והמועמד מטעם רשימת הציונות הדתית מתכוון לדרוש עם כניסתו לכנסת הקרובה לדרוש תיקון לחוק העונשין שיתאפשר לחיילים לירות בגנבי נשק

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, מתכוון לדרוש עם הכנסו לכנסת הקרובה תיקון לחוק העונשין, כך שלחיילי צה"ל יתאפשר לירות בגנבי נשק ותחמושת הפורצים לבסיסים, לרבות כל שטח המוגדר כשטח צבאי. מטרת התיקון לחוק היא לשים סוף לפריצות והגניבות היומיומיות המבוצעות בידי כנופיות בדואים מבסיסי צה"ל בנגב.

על פי התיקון לחוק אותו יציע בן גביר, "לא יישא חייל באחריות פלילית למעשה, לרבות ירי חי, שהיה דרוש באופן מיידי כדי למנוע גניבת נשק ותחמושת משטח צבאי. לעניין סעיף זה, מקום צבאי הוא מקום המוחזק בידי-צבא הגנה לישראל או המשמש למטרה ביטחונית, לרבות בסיסים ושטחי אימונים צבאיים קבועים או ארעיים של צבא הגנה לישראל".

בדברי ההסבר לחוק, נכתב: "הצורך בתיקון זה נובע מהוראות פתיחה באש הלקויות שמועברות לחיילים המתאמנים בשטחי האש של צה"ל ובבסיסים. בשנים האחרונות רבו אירוע גניבת נשק ותחמושת מבסיסים, משטחי אימונים, ומשטחי כינוס של צה"ל, בעיקר בשטחי הנגב הנרחבים. למרות התעצמות התופעה, בהעדר הוראת חוק מתאימה לא יכולים חיילים להשתמש בירי על מנת למנוע את גניבת הנשק והתחמושת. בהצעה זו מוצע, לאפשר לחיילים לפעול ללא חשש מהעמדה לדין כלפי משיגי גבול במטרה לגנוב נשק או תחמושת".

עו"ד בן גביר מוסר היום כי "האימונים של חיילי צהל בדרום נהיו בלתי נסבלים ולא הגיוניים. זה מתחיל מחיילים שמפחדים לנסוע לבסיס כי אולי כנופיות בדואים יגנבו להם את הרכב מהחניה וממשיך בחיילים שלא ישנים בלילה כי יגנבו להם את הווסט או הנשק".

בן גביר מוסיף כי "זה לא נגמר שם. טרקטורונים וג'יפים מהפזורה שמטיילים 24 שעות בין הטנקים והמטווחים וגונבים ציוד צבאי, חלקי תחמושת ומפריעים לתנועת כוחות האימונים. ראינו כולנו את חבורת הבריונים שמורידה ג'יפ של קציני צהל לשוליים, מקיפה אותם, מקללת אותם, מאיימת, עד שחייל נאלץ לירות באוויר. לאן הגענו? איך חיילים לא יכולים להגן על עצמם?!".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק