במקום צו ההרחקה של בנט: הגבלות חמורות על אליה בן דוד

עו"ד מנשה יאדו תמונה - מתוך דף הפייסבוק של חוננו

למרות הודעתו של שר הביטחון בנט כי יבטל את צו המעצר המנהלי נגד אליה בן דוד ויחליפו בצו הרחקה בלבד, הושתו על בן דוד תנאים מגבילים מכבידים ביותר. בניהם מעצר בית לילי, התייצבות יומית בתחנת המשטרה ואיסור יצירת קשר עם 28 אנשים. עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו "דירוג האשראי של הדמוקרטיה הישראלית ירד מונים מספר בימים האחרונים".

אליה בן דוד, תושב נוף הגליל בן 19 נמצא כעת תחת תנאים מגבילים כבדים ביותר, זאת למרות הודעתו של שר הביטחון נפתלי בנט כי צו המעצר המנהלי יצומצם "לצו הגבלת כניסה ליהודה ושומרון בלבד.. בתוספת פיקוח מנהלי נוסף".

'הפיקוח המנהלי הנוסף' כולל מעצר בית לילה מגביל ביותר, אשר מאלץ את בן דוד לשהות בבית הוריו מהשעה 23:00 עד 6:00 בכל לילה במשך חצי שנה. בנוסף, נאסר עליו לדבר עם 28 מחבריו ועליו להתייצב בכל יום בתחנת המשטרה בנוף הגליל, כל זאת במקביל לצו המנהלי המרחיק אותו מיו"ש.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו תקף את התנהלות השב"כ ושר הביטחון בעניין בן דוד, לאור העובדה כי בית המשפט הורה על שחררו ללא תנאים. לדבריו מדובר בפארסה משפטית ביטחונית שלא היה תקדים במדינת ישראל.

על חתימתו של שר הביטחון על צו המעצר המנהלי אמר עו"ד יאדו כי "מעשה זה מנוגד בצורה חריפה לדין וכבר ספג ביקורת שיפוטית חריפה בעבר. בנוסף לכך הפר השר את חובות הדין המנהלי וחתם על הצו בלא מימוש זכות השימוע של העצור. החמור מכול הוא שזו הפעם הראשונה בתולדות המדינה שמוצא צו מעצר מנהלי על אדם שנחשד בידוי אבן, חשד שאף אם חמור אינו מקים אף לא אבק עילה למעצר מנהלי, השר הפעיל את העיצום החמור ביותר בעוד שלא היה לכך שום בסיס או הצדקה".

 

עו"ד יאדו הדגיש כי צו המ

עו"ד מנשה יאדו
תמונה – מתוך דף הפייסבוק של חוננו

עצר המנהלי היה חסר בסיס , וכי ההוכחה המובהקת לכך היא "שכעת בצו החלופי לא מוטל מעצר בית מלא אלא חלקי בלבד- ללמדך כי המסוכנות הנשקפת מהעצור, אפילו לשיטת גורמי הביטחון, הינה מוגבלת ומתונה בהרבה מזו שהיה בה כדי להצדיק את הוצאת צו המעצר".

עוד הוסיף כי התנהלות זו "מייצרת איום של ממש על תחושת הביטחון האזרחי של אזרחים בכלל ושל פעילי ימין בפרט, שעלולים להיעצר בלא דין ובלא דיין. דירוג האשראי של הדמוקרטיה הישראלית ירד מונים מספר בימים האחרונים".

נזכיר כי בן דוד, תושב נוף הגליל בן 19, נעצר לפני כשבוע וחצי בידי השב"כ הוצא כנגדו צו חריג האוסר עליו לפגוש בעו"ד. לאחר כשבוע הורה שופט ביהמ"ש המחוזי על שחרורו ממעצר ללא כל תנאי מגביל, אולם דקות ספורות לאחר שחרורו נעצר בן דוד בשנית בידי השב"כ בצו מעצר מנהלי החתום על ידי שר הביטחון נפתלי בנט.

אתמול הודיע בנט על ביטול צו המעצר המנהלי והחלפתו בהרחקה מיו"ש וב"פיקוח מנהלי נוסף". כאמור, בן דוד נמצא כעת תחת תנאים מגבילים כבדים מאוד בנוסף להרחקתו המדוברת מיו"ש.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק