ארגון חוננו על ההתפרעות בבית ג'אן: "עבריינות ופשעים שרק הולכים ומחריפים"

צילום: רט"ג

בארגון חוננו מגיבים לאירוע בבית ג'אן "יש עבריינות ופשעים שהתעלמות מהם רק תחריף את הבעיה. רשויות החוק בחרו לא לנהל חקירה בגין הלינץ' בל"ג בעומר, וקיבלנו התפרעויות כלפי פקחי הרשויות".

ארגון חוננו הגיב היום (שני) לאירועים האלימים בבית ג'אן כנגד פקחי רשות הטבע והגנים, ותקף את התנהלות המשטרה. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו הזכיר כי גם לפני כחודשיים בוצע באזור לינץ' אלים ביהודים, ולמרות פניות חוזורת ונשנות למשטרה עד עתה לא ידוע על מעצר חשודים בתקיפה.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את נפגעי הלינץ' מסר "יש עבריינות ופשעים שהתעלמות מהם לא תפתור את הבעיה אלא רק תחריף ותצמיח אותה. כך לגבי הלינץ' האכזרי והאנטישמי שנעשה בל"ג בעומר כלפי יהודים מהמגזר החרדי. רשויות החוק בחרו שלא לנהל חקירה שתביא למיצוי הדין עם הפושעים, וקיבלנו התפרעות חוליגנית כלפי פקחים של הרשויות. עדיין לא מאוחר לבצע תיקון ולמצות את הדין עם הפורעים".

נזכיר כי ביום ל"ג בעומר עברו מתפללים חרדים, בניהם מבוגרים, נשים וילדים, לינץ' קשה בסמוך לכפר בית ג'אן. המתפללים הגיע להתפלל במקום, אשר צופה על קברו של רבי שמעון בר יוחאי שהיה סגור ביום ההילולה בעקבות הקורונה.

לאחר שהות של מספר שעות במקום, הגיעו למקום שני ג'יפים עם קבוצת דרוזים אשר איימו על המתפללים וטענו שמדובר בשטח שלהם וכי יש להם חצי שעה להתפנות מהמקום, למרות שמדובר בשטח ציבורי.

בהמשך חסמו הדרוזים, חלקם רעולי פנים, את יציאת רכבי המתפללים מהמקום והחלו לתקוף את הקבוצה באלימות קשה, תוך שהם מכים את חברי הקבוצה, ושוברים את שמשות רכבם. בין היתר התנפלו התוקפים על אחד המתפללים והחלו לבצע בו לינץ' של ממש. לאחר מכן השליכו אבנים לעברו, לעבר מכוניתו, לעבר אב ובנו בן השלוש שהגיעו לאזור ועוד.

כוח משטרה ומג"ב שהגיע למקום חילץ את המתפללים דרך הכפר בשיירה מאובטחת עד שהם יצאו מכלל סכנה.

עו"ד חיים בלייכר שיגר מכתבים חוזרים ונשנים למשטרת כרמיאל בבקשה לגבות עדויות נוספות, אליהם צירף ראיות חדשות שהגיעו לידיו על ידי המותקפים. כמו כן ביקש עו"ד בלייכר מהמשטרה לפעול בנחישות להבאת הפורעים לדין. עד היום, כחודשיים לאחר התקיפה, טרם נגבו העדויות וטרם ידוע על מעצר חשודים בלינץ'.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
2 תגובות
Oldest
Newest
Inline Feedbacks
View all comments
רפאל
3 years ago

על זה נאמר כבר 'משטרת לואי דה פינס'
מחפשת את המטבע מתחת לפנס. אוכפת היכן שקל, אל מול אזרחים נורמטיביים, ושולחת חקלאים ובעלי עסקים לשיך לשלם פרוטקשן…

ירון הרפז
3 years ago

אוזלת יד ופחדנות של המדינאים מול הפושעים האמיתיים
עליבות

✎ תגובה באמצעות פייסבוק