אמיר אוחנה ימליץ על ניצב קובי שבתאי לתפקיד מפכ"ל משטרה

המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה
היום (שלישי) הודיע השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כי החליט להמליץ בפני ועדת גולדברג וממשלת ישראל על מינויו של מפקד מג"ב ניצב יעקב שבתאי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל ועל מינויה של גונדר קטי פרי לתפקיד נציבת שירות בתי הסוהר

את החלטתו קיבל השר אוחנה לאחר שבחודשים האחרונים נפגש עם כל הניצבים המכהנים במשטרת ישראל ועם מספר ניצבים בדימוס, וכן כל הגונדרים המכהנים בשירות בתי הסוהר.

ביממה האחרונה ערך השר אוחנה שיחות נוספות עם מספר מועמדים לתפקידים ובו הודה להם על נכונותם לשאת בתפקיד ועל שירותם המסור לאורך השנים למען ביטחון המדינה.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה:                           "הרעיון שעמד בבסיס החלטתי לגבי העומדים בראשות שני הארגונים הוא שמחד, אני סבור שלעומד בראש יש צורך בהיכרות מעמיקה עם הארגון וניסיון בתפקידים שונים, ומאידך – אני מאמין ששני הארגונים זקוקים לריענון ולשינוי. לכן, עשיתי כמיטב יכולתי לבחור מועמדים שיעמדו בשני התבחינים.

לאחר תקופה ממושכת בה ראיינתי גונדרים, ניצבים וניצבים בדימוס ושקלתי בכובד ראש את התאמתם, הגעתי למסקנה כי ניצב קובי שבתאי וגונדר קטי פרי הם האנשים המתאימים לעמוד בראשות משטרת ישראל ונציבות שירות בתי הסוהר ולהוביל אותם למול האתגרים הקיימים ולבצע את השינויים הדרושים כדי לחזק את אמון הציבור במערכות אכיפת החוק.

ניצב יעקב (קובי) שבתאי הוא קצין ערכי, יוזם, בעל נסיון עשיר ועטור צל"שים. הוא הוביל את החיל בתקופה הקשה והמאתגרת של אינתיפאדת הסכינים, במהלכה לוחמי ולוחמות משמר הגבול ניצבו בחזית לשמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. משמר הגבול הפך תחת פיקודו לחיל המבוקש ביותר לשירות בקרב צעירות וצעירים בישראל, לפני כל היחידות הצה"ליות, וזאת באופן חסר תקדים. כל האמור בצירוף חזונו למשטרת ישראל ותכונות אופיו הביאו אותי למסקנה שהוא האדם המתאים להוביל את המשטרה ולחזק את אמון הציבור בה.

גונדר קטי פרי | צילום: דוברות שב"ס

גונדר קטי פרי היא קצינה פורצת דרך, מנוסה, מקצועית וערכית. פרי היא אשת שטח שצמחה בשב"ס בשורה ארוכה של תפקידים עד אשר מונתה לתפקיד מפקדת מחוז דרום, החולש על תשעה בתי כלא ובהם אלפי כלואים, רבים מהם אסירים ביטחוניים, ותחת פיקודה כ-2,500 סוהרות וסוהרים. פרי בעלת יכולות מרשימות ותפיסה ייחודית את הארגון והשפעתו הן על האסיר והן על החברה. כל אלה יחד עם תכניותה עבור שב"ס, שכנעו אותי שהיא האדם הנכון להצעיד את הארגון לעבר העתיד ולהעצים את חוסנו.

אני מבקש להודות לניצב מוטי כהן ולגונדר אשר וקנין שנשאו בשנתיים האחרונות באחריות כממלאי המקום של ראשי הארגונים במשטרת ישראל ובנציבות שירות בתי הסוהר. בכוונתי לפעול על מנת ששניהם יזכו להכרה מלאה של התנאים על התקופה הארוכה בה כיהנו כמ"מ. הם ראויים לכך.

ניצב מוטי כהן, שמאחוריו שנים רבות במשטרת ישראל במגוון תפקידים, הוא לא רק בן למשפחת שוטרים אלא שוטר בכל רמ"ח איבריו. הוא עמד כממלא מקום בראש הארגון בזמנים מאתגרים שכללו בין היתר שלוש מערכות בחירות, וכמובן האתגר הכי משמעותי של משטרת ישראל בשנה האחרונה – המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. הערכתי נתונה לו על הפעילות המאומצת, על לילות כימים שהשקיע במשטרת ישראל שנים ארוכות ובפרט בשנתיים האחרונות ועל הרבה עשייה חיובית שנעשתה במשטרה בשנים הללו.

"אני מאמין ששני הארגונים זקוקים לריענון ולשינוי" | צילום: דוברות הכנסת

גונדר אשר וקנין, שהיכרותי עמו החלה לפני 25 שנים בזמן השירות הצבאי, נתן את כל כולו לשירות בתי הסוהר ופעל בנמרצות, בצניעות, בדרך ארץ ובחריצות רבה. הוא החזיק על כתפיו באחריות לארגון הכליאה הלאומי תוך שהוא מראה הן לסגל והן למוחזקים בשירות בתי הסוהר. גם הוא התמודד בתקופה זו עם האתגרים שמניתי, שלוש מערכות בחירות וכמובן המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, שבשירות בתי הסוהר נושא בחובו סכנה מיוחדת בגלל המאפיינים המיוחדים של צפיפות האוכלוסייה הסגורה באגפים. יש בי הערכה רבה על המסירות והשנים הרבות שהקדיש לשב"ס לאורך הקריירה ובשנתיים האחרונות בייחוד.

בהזדמנות זו אני מבקש להודות לכל המועמדים שהביעו נכונות לשאת בתפקיד ולהמשיך ולתרום מניסיונם ומיכולותיהם למען המשימה החשובה של הבטחת שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל לצד חיזוק אמון הציבור בשני הגופים החשובים הללו".

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק