אלמנתו של נצ"מ ברוך מזרחי: "אין לנו חיים"

עו"ד חיים בלייכר. צילום: חוננו

בדיון בערעור שהתקיים השבוע בעניינו של המחבל שהורשע בביצוע הפיגוע בו נרצח נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד, סיפרה אלמנתו הדס מזרחי כי הפיגוע משפיע עליה ועל ילדיה עד היום "היה נוראי, אני זוכרת את הצעקות. אין לנו חיים".

בתחילת השבוע התקיים דיון בערעור שהגישה התביעה הצבאית בבקשה להחמרת עונשו של המחבל שהורשע בביצוע הפיגוע בו נרצח נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד, וכן בערעור שהגיש המחבל כנגד הכרעת הדין וגזר הדין. במהלך הדיון תיארה אלמנתו של נצ"מ ברוך מזרחי את חייהם לאחר הפיגוע.

מזרחי ציינה כי ארבעה מתוך חמשת ילדיה נכחו בפיגוע "זה פשוט חי איתם וילך איתנו עד הסוף". מזרחי תיארה את הפיגוע "האירוע היה נוראי, אני עד היום זוכרת את הצעקות, את כל הילדים שצעקו".

לדבריה, הם חווים את השפעות הפיגוע עד היום "אין לנו חיים, הכל הלך. היינו משפחה נורמטיבית".

בנוסף, דיבר קרוב משפחה של ילד נוסף שנפצע בפיגוע. לדבריו, עונש מאסר עולם למחבל מהווה ענישה מתאימה "מבחינתנו כל כדור שנורה בפיגוע זה מאסר עולם. שיקום של ילד שלא מסוגל לצאת מהבית, מפחד מהמסגד, זו פציעה נפשית וגם פיזית.. כל כדור שנורה זה מאסר עולם".

נזכיר כי הפיגוע התרחש לפני למעלה משש שנים, עת נסעה המשפחה בכביש 35 בדרך לקרית ארבע לחגוג את ליל הסדר. בתחילת השבוע נערך דיון בביהמ"ש הצבאי יהודה במחנה עופר בערעור שהגישה התביעה הצבאית בעניין החמרת עונשו של המחבל.

המחבל הורשע ונשפט למאסר עולם, וכעת ביקשו בתביעה להגדיל את תשלום הפיצויים אותם הוא נדרש לשלם למשפחה. במהלך הדיונים הגיש עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את האלמנה הדס מזרחי ומשפחתה כנפגעי עבירה, תחשיב נזק העומד על סך 10 מיליון ₪.

לקראת הדיון אמר עו"ד בלייכר מארגון חוננו כי "מדובר במחבל ששוחרר בעסקת שליט וקיבל הזדמנות שנייה לבצע את מזימותיו הרצחניות. מאחר והמדיניות הנהוגה היום שלא לגזור עונש מוות חרף הצורך הברור בכך, אנו דורשים למצער להחמיר בשאר רכיבי הענישה, כדוגמת פסיקת פיצויים גבוהים עבור נפגעי עבירה הרבה מעבר לפיצויים הנמוכים שנפסקו בבית משפט קמא."

כאמור, ביום שני האחרון דן ביהמ"ש הצבאי יהודה בערעור שהגישה התביעה הצבאית לגבי החמרת ענשו של המחבל, וכן בערעור שהגיש המחבל כנגד הכרעת הדין וגזר הדין שהושת עליו. ביהמ"ש צפוי ליתן החלטה בהמשך.

כתבות אחרונות
ימנים בטוויטר
Twitter feed is not available at the moment.
הבהרה בעניין זכויות יוצרים

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים.
השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"
אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות אלינו באמצעות הדוא"ל: ‏‪[email protected]‬‏

תגובות

✎ תגובה באתר

Subscribe
Notify of
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

✎ תגובה באמצעות פייסבוק